امروزه کاهش وزن به یکی از مسائل جدی برای تمام افراد تبدیل شده است و باعث شده فرد رژیم های غذایی مختلف را آزمایش کند.رژیم های کم کربوهیدرات یکی از موثرترین رژیم های غذایی بر کاهش وزن است .رژیم های غذایی کم کربوهیدرات نسبت به رژیم های غذایی کم چربی در کاهش وزن مزیت نسبی دارند.

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید

 پژوهشگران همچنین دریافتند که رژیم های غذایی که در آن مصرف کربوهیدرات محدود می شود، در کوتاه مدت نسبتا بی خطر هستند.

برای فهمیدن ایمنی کلی و اثرات منفی بالقوه رژیم های غذایی خاص، یک تیم تحقیقاتی داده های مربوط به ژانویه ۲۰۰۵ تا آوریل ۲۰۱۶ را تجزیه و تحلیل کردند. نتایج نشان داد که در بیش از یک دوره شش ماهه، افرادی که در رژیم های غذایی کم کربوهیدرات بودند، نسبت به کسانی که در رژیم غذایی کم چربی بودند، بین ۱ تا حدود ۴ کیلوگرم بیشتر از وزن شان را دست داده اند.

در کوتاه مدت، نتایج هیچ عوارض جانبی منفی در مورد فشار خون، قند خون و کلسترول نشان ندادند. البته منبع و کیفیت پروتئین ها و چربی های مصرف شده در رژیم های غذایی کم کربوهیدرات که مورد بررسی قرار گرفتند، اعلام نشده است.

بهترین نتیجه کسب شده این است که به نظر می رسد پیوستن به یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات در کوتاه مدت بی خطر است و می تواند با کاهش وزن همراه باشد. با این حال در مقایسه با رژیم های غذایی کم چربی، چنین کاهش وزنی کم بوده و اهمیت بالینی قابل بحثی دارد.

محققان افراد را در هر رژیم غذایی، به خوردن مواد غذایی طبیعی و اجتناب از خوردن غذاهای فرآوری شده مانند گوشت فرآوری شده، سوسیس، هات داگ و ژامبون، تشویق می کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین