اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

مبتلایان به دیابت نوع یک باید از برخی نکات مهم پیروی کنند این بیماران بهتر است بیشتر به سلامت جسمی شان اهمیت دهند اصول تغذیه ای بیماران دیابتی در این بخش مورد بررسی قرار گرفته اند با آن ها در این بخش آشنا شوید .

در دیابت نوع یک (IDDM) تخریب سلول های بتا در پانکراس منجر به کمبود انسولین در بدن می شود، به همین دلیل برای جلوگیری از خطر اسیدوز و مرگ در افراد مبتلا به این بیماری، تزریق انسولین ضرورت می یابد. دیابت نوع یک بیشتر در افراد زیر ۳۰ سال رخ می دهد که نقطه اوج آن در دختران در سنین ۱۰ تا ۱۲ سال و در پسران در سنین ۱۲ تا ۱۴ سال است. افراد در ابتدای تشخیص این بیماری، لاغر بوده و با تشنگی بیش از حد و کاهش وزن شدید روبرو هستند.

کنترل منظم گلوکز خون یکی از مهمترین اصول درمان بیماران دیابتی محسوب می شود.

مواد غذایی غیر مجاز در IDDM :

  • مواد غذایی با سدیم بالا شامل: کالباس، سوسیس یا هر نوع ماده غذایی کنسرو شده، چیپس و پفک
  • مواد غذایی چرب با کلسترول بالا: هر نوع غذای سرخ کرده، انواع گوشت قرمز پر چرب، کله پاچه، پوست مرغ، مایونز و لبنیات پرچرب
  • قند های ساده در مقادیر بالا: انواع شیرینی، بیسکویت، نوشابه های گازدار، نوشابه های تجاری با طعم میوه، قند، شکر، عسل، مربا و انواع بستنی

لینک مرتبط: درمان دیابت و بیماری قلبی با نان جو

◊ نمونه رژیم غذایی در دیابت نوع یک

این رژیم حاوی ۱۹۲۰ کیلو کالری انرژی، ۲۳۹ گرم کربوهیدرات (۵۰ درصد)، ۱۰۳ گرم پروتئین (۲۲ درصد) و ۵۸ گرم چربی (۲۸ درصد) است.

  • صبحانه:

نان ۳ برش + پنیر کم چرب ۱ قوطی کبریت + شیر بی چربی ۱ لیوان

  • میان وعده:

نان سبوس دار ۱ برش + میوه ۱ عدد

ناهار: چلو خورش کدو (برنج ۱۰ ق غ + گوشت کم چربی گوساله ۹۰ گرم + کدو ۲ عدد متوسط + روغن مایع ۲ ق م )‌ + ماست کم چربی ½ لیوان + سالاد ۱ کاسه سالادی با آبلیمو یا سرکه به میزان دلخواه

  • میان وعده:

کراکر کم نمک ۴ عدد + پنیر نصف قوطی کبریت + میوه ۱ عدد

شام:

خوراک مرغ (سیب زمینی ۲ عدد کوچک + مرغ بدون پوست ۹۰ گرم + هویج پخته ½ لیوان + لوبیا سبز پخته ½ لیوان) + سالاد فصل

  • قبل خواب:

شیر یا ماست کم چربی ½ لیوان + نان سبوس دار ۱ برش


تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی