nutrition-fitness-expert-author-belly-fat-diet-for-dummies-1512x1111

شاید در ایام تعطیلات  چاق شده باشید ولی الان زمان  آن رسیده که به تناسب اندام برسید و خود را لاغر کنید. در این بخش  با راهنمایی های تریسی اندرسون (بانویی مینسال که 38 ساله و مادر دو بچه که فقط به دلیل روی فرم آوردن بازیگران و خواننده های معروف شهرت پیدا نکرده بلکه به خاطر کمک به بسیاری از مردم برای رسیدن به هدفشان است که مورد توجه قرار گرفته) میخواهیم قوانینی را که باید در سال جدید رعایت کنید تا کاهش وزن داشته باشید به شما بیاموزیم. تریسی اندرسون میگوید بعد از اولین بارداری بسیار وزن اضافه کرده بودم و میخواستم آن را کم کنم. اما اصلا نمیتوانستم پس به خانه برگشتم و پیتزا خوردم!. پس انتظار نداشته باشید همیشه همه چیز عالی پیش برود. حالا زمان آن رسیده که اولین قدمها را برداریم پس آماده باشید.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

خود را برای موفقیت آماده کنید

اهداف واقعی برای خود تعیین کنید تا بتوانید موفق شوید. میتوان فقط گفت: میخوام ورزش کنم. و یا گفت: کاش میشد وزن کم کنم. این روش کارساز نیست. نیاز به یک نقشه ی مخصوص و چشم اندازی از آنچه میخواهیم باشیم داریم. اعلب در رسیدن به اهدافمان شکست میخوریم چون روی چیزی که میخواهیم به آن برسیم تمرکز نمیکنیم. بنویسید چرا میخواهید وزن کم کنید. روزها و ساعاتی را که قرار است ورزش کنید را علامت بزنید تا دیگر بهانه ای برای انجام ندادنشان نداشته باشید. از همین امروز شروع کنید یخچال خود را آماده ی برنامه غذایی که میخواهید انجام دهید کنید. هرچه زودتر شروع به خوردن غذاهای سالم کنید به همان اندازه زودتر احساس جوانی و سبکی میکنید.

ورزش را الزامی کنید

ورزش کردن درست مثله مسواک زدن است، کاری است روتین که برای سلامت بدن و طول عمر ضروری است. ورزش را سخت نگیرید و برای خود آن را بزرگ نکنید با این رفتار فقط احتمال ورزش نکردن را بالا میبرید. سعی کنید ابتدا ورزش مناسب خود را پیدا کنید.

سخت نگیرید

شاید به تازگی رژیم غذایی را شروع کرده باشید یا یک استراحت طولانی مدت داشته اید. در هر صورت، اشکالی ندارد اگر پس تمام ورزشها بر نمی آیید. تا هر مقدار که توانستید انجام دهید اما اگر متوقف شدید با خود رو راست باشید از خودتان بپرسید من واقعا خسته شدم؟ یا فقط برای ادامه تنبلیم می آید؟ اگر جواب دومی است سعی کنید تنبلی را کنار بگذارید و ادامه دهید.

تلوزیون را خاموش کنید

تلوزیون و تلفن همراه خود را خاموش کنید.وقتی کاری را شروع میکنیم باید تا آخر آن را ادامه دهیم اگر وسط کار چیزی باعث توقف ما شود بازگشت کار راحتی نیست. هنگام ورزش فضا را طوری آماده کنید که چیزی توجه شما را جلب نکند. گاهی اوقات چیزی که تمرکز را بهم میزند تلوزیون یا موبایل نیست مثلا یک دوست است که تا ورزش را شروع میکنید با صحبت ها یا کارهایش باعث میشود متوقف شوید.

یک نوع ورزش ممنوع

وقتی بارها و بارها فقط یک نوع ورزش را انجام دهید ( مثلا فقط پیاده روی کنید یا بدوید ) عضلات بدنتان نا متعادل میشود. دلیلش هم این است که به طور مداوم فقط یک ناحیه از بدن را هدف ورزش قرار داده اید. مثلا پاهایتان با ورزش قوی میشود و حجم میگیرد در حالی که بالا تنه هنوز مانند قبل است. مشکل دیگر این است که انجام مداوم یک نوع ورزش روی عضلات و مفاصل آن ناحیه فشار وارد میکند. برای مقابله با این مشکل سعی کنید ورزشهای متونع انجام دهید و از تمام عضلات بدن کار بکشید.

همه برنامه ها یک واحد ندارند

بدن مانند کامپیوتر است. هر کامپیوتری هم گنجایش و امکانات خود را دارد نمیتوان از همه کامپیوترها انتظار داشت یک کار را مثل هم انجام دهند. درباره بدن نیز همینطور است. باید دید چه مقدار بدن به کالری نیاز دارد و برای کاهش وزن چه مقدار باید کمتر کالری گرفت تا سیستم بدن بهم نریزد. این یعنی نمیتوان خودسرانه رژیم گرفت و کالری دریافتی بدن را بدون توجه به چیزی کم کرد.

با پروتئین انرژی بگیرید

همیشه احساس خستگی میکنید؟ دلیل این کاهش انرژی میتواند مربوط به کمبود پروتئین موجود در برنامه غذایی شما باشد. خوردن پروتئین برای انرژی گرفتن بسیار بهتر از پر کردن بدن از کربوهیدرات ها است. پروتئین را میتوانید از انواع و اقسام غذاها دریافت کنید. البته باید مواظب بود در مصرف پروتئین هم زیاده روی جایز نیست.

وعده های کوچک بخورید

معمولا آخرین وعده ای که میخوریم شام است و هنگام شام خیلی هم گرسنه هستیم. برای رفع گشنگی قبل از وعده های اصلی باید سعی کنیم چند وعده ی کوچک در طول رو برای خود ایجاد کنیم. این وعده ها را باید هر 3 یا 4 ساعت استفاده کرد. با انجام این کار اشتهای خود را کنترل میکنید و هیچ گاه هنگام یک وعده ی اصلی نمیگویید وای من خیلی گرسنه هستم باید کلی غذا بخورم!.

غذاهایی را که دوست دارید بخورید

در طول برنامه گاهی شاید دلتان برای غذاهای خوشمزه که زیاد جایی در رژیم ندارند تنگ شود. باید بگویم اگر رژیمی متعادل دارید که در آن به اندازه کافی میوه و سبزیجات و پروتئین استفاده میکنید و همچنین ورزش نیز به صورت مرتب انجام میدهید، میتوانید گاهی سری به چنین غذاهایی هم بزنید و آنچه دوست دارید بخورید.

تغییر در ظاهر دقیقا همان چیزیست که میخواهید

تجسمی از آنچه دوست دارید بشوید در ذهن خود بسازید. ما تبدیل به آنچه میشویم که در ذهن خود میسازیم. هیچ گاه فکر نکنید تا ابد قرار است در این حالت باقی بمانید چون باعث میشود واقعا چنین چیزی اتفاق بیوفتد. با خود فکر کنید دوست دارید چگونه اندامی داشته باشید آن تصویر را در ذهن خود نگه دارید با این کار نیمی از راه موفقیت را طی کرده اید.

از تخم مرغ لذت ببرید

تخم مرغ دارای مزایای بسیاری است. پروتئین دارد که باعث میشود انرژی بگیریم. کولین موجود در تخم مرغ باعث میشود مغز بهتر کار کند و همچنین میتوان انواع سبزیجات را به آن اضافه کرد تا مزایای تخم مرغ بیشتر هم بشود.

سبز شوید

اضافه کردن سبزیجات به برنامه ی غذایی الزامی است. دوست ندارید یک بشقاب سبزی میل کنید؟ راهی ساده تر هم هست آب سبزیجات بنوشید. میتونید با این کار ویتامین C و منیزیم جذب کنید.

شکلات بخورید

شکلات سیاه نه تنها به سلامت قلب کمک میکند بلکه به تقویت روحیه نیز کمک میکند. تا زمانی که ورزش داشته باشید و عذاهای سالم استفاده کنید میتوانید در وعده های کوچک از شکلات نیز استفاده کنید و از فواید آن لذت ببرید.

ساعت 7 آشپزخانه را تعطیل کنید

بعد از یک روز طولانی نیاز به استراحت دارید درست است؟ متابولیزم بدنتان هم مثل شما نیاز به استراحت دارد. پس سعی کنید در یک وعده آن هم هنگام عصر یا شب زیاده روی نکنید چون کالری اضافی به صورت چربی ذخیره میشود و وزن اضافه میکنید. جلوی عادت خوردن غذا در نیمه شب را بگیرید و یا حداقل غذای آزاد بخورید.

منبع-http://www.kermany.com