برخی افراد برای رسیدن به کاهش وزن از بالن و یاحلقه استفاده می کنند افرادی که از این ابزار برای کاهش وزن کمک میگیرند باید از رژیم غذایی خاصی در این زمینه پیروی کنند می خواهیم با عوارض و پیامدهای استفاده از این ابزار برای لاغری بیشتر بدانیم با ما در ادامه این مطلب همراه باشید .

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

در میان روش های لاغری اینها مصداق سرپوش گذاشتن روی مشکل هستند، چون مانع از گرسنگی و تمایل شما به غذا نمی‌شوند، فقط سدی در برابر خوردن شما ایجاد می‌کنند. تصور کنید تمایل زیادی به خوردن دارید و غذای دلخواهتان هم در برابرتان است اما نمی‌توانید بخورید. وقتی می‌توان درست خوردن را یاد گرفت و از لذت غذا به شکل طبیعی برخوردار شد و از این طریق لاغر هم شد، چه نیازی به این روش های عذاب‌آور برای لاغری است؟

♦ عوارض بالون

  • بالون معده باعث برگشت اسید معده (ترش کردن) می‌شود که مشکلات کوتاه مدت و خطرات دراز مدتی را متوجه فرد می‌کند.
  • تخلیه ی خود به خودی بالون
  • تهوع و استفراغ بیش از دو هفته
  • زخم فشاری در معده
  • انسداد در سیستم گوارشی پس از تخلیه ی خود به خودی
  • پارگی معده

♦ رژیم غذایی پس از کارگزاری بالون معده

1. اجرای دستورات تغذیه ای زیر نظر متخصصین تغذیه کلینیک

2. در طول ماه اول از غذا های سبک استفاده کنید.

3. آرام غذا میل کنید و بین لقمه ها قاشق و چنگال را در بشقاب قرار دهید.

4. هنگام شروع میل کردن غذای جامد، استفاده از لقمه های کوچک و جویدن کامل لقمه ضروری است.

5. در طول غذا مایعات ننوشید ولی در طول روز تقریباً ۱۰ لیوان آب مصرف کنید. همیشه یک ساعت بین غذا و نوشیدنی فاصله بگذارید.

6. از مایعات گازدار پرهیز نمایید.

7. از نوشیدن مشروبات الکلی، قهوه، نوشیدنی های شکلاتی، آبمیوه مصنوعی، نوشابه ها و حتی نوع رژیمی آن بپرهیزید.

8. وعده های غذایی را به سه وعده اصلی و دو میان وعده تقسیم کنید.

9. حداکثر از یک یا دو قاشق مربا خوری جهت کنترل میزان روغن مصرفی استفاده نمایید.

10. روزی یک بار گوشت، ماهی یا مرغ (بدون استخوان) مصرف نمایید.

11. سبزیجات و میوه در تمام وعده ها مصرف شده و بر اساس فصل تا حد امکان از انواع متنوع آن استفاده نمایید.

12. بعد از میل نمودن غذا دراز نکشید.

13. بین وعده های غذایی چیزی پرحجم نخورید.

14. هنگام تماشای تلویزیون، مصالعه یا انجام کار چیزی نخورید.

15. از مصرف غذا های چرب مثل ماکارونی، پیتزا، سوسیس، کالباس، شیرینی جات بخصوص شیرینی های خامه ای و تر، شکلات، بستنی، گوشت های پر چرب و سس مایونز پرهیز نمایید.

16. از شیرین کننده طبیعی مثل خرما استفاده شود.

17. گوشت سفید (سینه مرغ یا ماهی) گریل شده یا آب پز ترجیح داده می شود.

18. از لبنیات کم چرب استفاده شود.

19. از نان های رژیمی سبوس دار استفاده شود.

20. به جای آبمیوه از خود میوه (به صورت متنوع) استفاده شود.

21. سالاد فصل با سرکه یا آبلیمو و در صورت تمایل کمی ماست + یک قاشق مربا خوری روغن زیتون استفاده شود.

22. روزانه مولتی ویتامین (تا آخر دوره) ضروری است.

23. مصرف دارو های گوارشی تجویز شده تا آخر دوره بالون گذاری ضروری است.

24. مصرف دارو های تجویز شده توسط متخصص تغذیه در طول دوره بالون گذاری ضروری است.

25. در صورت حالت تهوع و استفراغ به رژیم غذایی مایعات در هفته اول مراجعه نمایید.

26. در صورت هر گونه عوارض گوارشی مثل تهوع، سوزش معده، ترش کردن، نفخ شدید، استفراغ، اسهال، یبوست با پزشک کلینیک مشورت نمایید.


تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: کمپین لاغرشو دکتر سلام لاغری در ۲۱ روز