سبزیجات و میوه ها از جمله خوراکی هایی هستند که خواص منحصر به فرد بسیاری دارند. استفاده از سبزیجات به صورت های مختلفی انجام می شود. برخی آن ها را به صورت خام استفاده می کنند و برخی دیگر سبزیجات را به غذا اضافه می کنند و یا می پزند. اما متخصصان تغذیه توصیه می کنند حتما از برخی مواد غذایی به صورت خام استفاده کنید، چرا که تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت. در این مطلب شما را با این مواد آشنا خواهیم کرد.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

این مواد غذایی عباتند از: کلم بروکلی، این سبزی تیره سرشار از ویتامی C، کلسیم، پتاسیم، پروتئین و ترکیب سولفورافن است، سولفورافن در مبارزه با سلول‌های سرطانی، کاهش فشار خون و بهبود عملکرد قلب موثر است.

نارگیل، نارگیل حاوی مقادیر بالای سدیم، پتاسیم و منیزیم است و استفاده از آب آن به ویژه در مناطق گرمسیری و قبل از ورزش، سبب هیدراته شدن بدن می‌شود. پختن یا خشک کردن نارگیل، سبب از بین رفتن بسیاری از ترکیبات سودمند آن می‌شود.انواع میوه،‌متخصصان توصیه می‌کنند که تمام میوه‌ها به صورت تازه مصرف شوند و از پختن و کمپوت کردن میوه خودداری شود.

در این گزارش آمده است که خشک کردن میوه‌ها، سبب افزایش قند، کالری و کربوهیدرات آنها می‌شود و برای جلوگیری از چاقی، باید با دقت مصرف شود. سیر،‌سیر معمولا به صورت پخته و برای اضافه کردن عطر و طعم به غذا استفاده می‌شود. سیر حاوی ماده‌ای به نام آلیسین است که خاصیت ضدباکتریایی فوق‌العاده‌ای دارد.

منبع: ایلنا