بدن شما به روش های گوناگونی در مورد میزان استرس شما هشدار می دهد. البته این هشدار به صورت مخفی و ناپایدار است. تحت یک مجموعه از موقعیت های استرس زا بدن شما بدون اجازه شروع به بهبود و بازسازی می کند و این ممکن است به یک حالت فرسودگی مزمن و اختلالات بیشتر سلامتی منجر شود.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

اگر شما هر یک از علائم لیست شده زیر را مشاهده کردید، باید بررسی کنید، آیا مدیریت استرس کافی است یا اینکه شما باید هر گونه موقعیت استرس زا را از زندگی خود حذف کنید.

– از خواب صبح به سختی بیدار می شوید:

کورتیزول، هورمون ترشح شده توسط غده آدرنال که برای تحریک سطح انرژی صبح لازم است، می تواند عوارض ناشی از استرس های طولانی مدت و فرسودگی شغلی را کم کند.

– استراحت علی رغم خواب کافی:

هنگامی که شما نیاز به استراحت دارید و بهبودی بیشتر از آنچه بدنتان لازم دارد، به این احساس خستگی و کسالت پایان دهید.

– میل شدید به غذای شور:

استرس مزمن می تواند باعث عدم تعادل الکترولیت شود که در برخی افراد این امر موجب اشتیاق به نمک می شود.

– کاهش توانایی برای مدیریت شرایط استرس زا:

اگر شما تجربه استرس طولانی مدت داشته باشید، تحمل و انعطاف پذیری شما دراین شرایط ممکن است کاهش قابل توجهی داشته باشد.

– قاعدگی نا منظم و افزایش PMS:

از آنجا که بدن هورمون های استرس زا را بیش از هورمون های جنسی در اولویت قرار می دهد، استرس مزمن منجر به عدم تعادل در هورمون ها می شود که این ممکن است منجر به بی نظمی قاعدگی، PMS  و حتی ناباروری شود.

– سرما خوردگی های مکرر و آنفولانزا که زمان بهبودشان طولانی است:

مشابه به تعادل هورمونی، بدن هورمون های استرس زا را بیش از عملکرد سیستم ایمنی بدن در اولویت قرار می دهد و این موجب سخت تر شدن مبارزه با سرما خوردگی و بیماری های دیگر می شود.

– سرگیجه هنگامی که فرد ایستاده است:

عدم تعادل الکترولیت با استرس مزمن در ارتباط است. اغلب که فرد به طور ناگهانی می ایستد باعث می شود تا احساس سبک شدن، سردردهای سبک یا سرگیجه داشته باشد.

– تیرگی یا ابهام مغز:

استرس بیش از حد می تواند باعث شود تا شما احساس کنید به طور مداوم ذهن یا فکرتان آشفته و مبهم است همچنین حافظه نیز می تواند متزلزل شود.

– تکیه بر دریافت کافئین یا شکر در سراسر طول روز:

میزان کافئین و شکر شما افزایش می یابد؛ زیرا سطح انرژی شما کاهش می یابد و شما توانایی کافی برای راه رفتن ندارید و این نشانه ای از کاهش ذخیره طبیعی انرژی و مدیریت شرایط استرس زا است.

– نوسانات قند خون:

استرس مزمن می تواند تعادل قند خون را بهم بریزد و این امر موجب می شود تا انرژی شما در طول روز مرتب بالا و پایین کند.

منبع: دکتر سلام