اگر پروستات شما بزرگ شده است و می خواهید از طریق خوراکی و با روش های طبیعی آن را کنترل کنید برخی موادغذایی مفید در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد رژیم غذایی و پرهیزات مهم تغذیه ای در این زمینه را در ادامه ذکر خواهیم کرد با ما همراه باشید .

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید

۱ – مصرف منظم منابع لیکوپن مثل گوجه فرنگی به ویژه رب توصیه می شود. هندوانه هم منبع خوب لیکوپن می باشد و فلفل قرمز را هم می توانید در برنامه غذایی خود وارد کنید.

۲ – از بین میوه ها مصرف انار برای کسانی که از مشکل بزرگی پروستات رنج میبرند توصیه می شود.

۳ – اگرچه به خاطر بو، سیر و پیاز معمولا کمتر مصرف می شوند اما فوق العاده برای پروستات خوب هستند.

۴ – مصرف خانواده کلم به ویژه کلم بروکلی فراموش نشود.

۵ – مصرف گوشت قرمز به ویژه گوشت چرخ کرده که از چربی اشباع بالایی برخوردار می باشد محدود شوند و هفته ای حتما” یکی دو وعده ماهی به منوی غذایی خود اضافه کنید.

۶ – تاکید می شود که سویا را وارد برنامه غذایی کنید.

۷ – از مصرف نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

۸ – مصرف روزانه گردو فراموش نشود.

۹ –  یه مکمل هم توصیه می کنم که داری موادمغذی خوبی می باشد اما یه ترکیبی دارد که یه مقدار با داروهای مثل آسپرین تداخل داشته و اثر سینرژیست دارد به عبارتی زمان انعقاد را کم می کند. لذا با احتیاط مصرف شود.

۱۰ – توصیه آخر این که، اگر مکمل خاصی که ویتامین D داشته باشد مصرف نشود، هر ماه یک عدد پرل ۵۰۰۰۰ واحدی ویتامین D توصیه می شود.


تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: مواد غذایی موثر برای جلوگیری از بیماری های قلبی در مردان