رژیم شوک نوروزی !

فرصت استثنایی کاهش وزن برای نوروز تنظیم رژیم اختصاصی با توجه به علایق غذایی و مزاح شما لاغری تضمینی و اصولی برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی دکمه زیر کلیک کنید

عوامل موثر بر افزایش طول عمر مردان نسبت به زنان چه تفاوتی با هم دارند به عنوان مثال استرس و مشکلات روحی و روانی زنان نسبت به مردان بیشتر است و این امر عاملی برای کم شدن عمر بانوان به شمار می رود ورزش نکردن و سیگار کشیدن در مردان هم از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر طول عمر آنها به شمار می رود بهتر است به دانستنی هایتان در این باره بیفزایید و بیشتر مراقب سلامتی تان باشید .

براساس مطالعه‌ای که در مؤسسه ملی علوم به چاپ رسید، محققان ادعا کردند که مردان، تلومرهای کوتاه‌تری نسبت به زنان برخوردارند. به اعتقاد تیم تحقیقاتی انگلیسی که با بررسی DNA و کروموزوم‌های ۳۳۳ مرد و زن ۵۴ تا ۷۶ ساله، طول تلومرهای افراد را اندازه گرفتند، تلومرهای کوتاه متعلق به مردان است. پس از انجام یک سری آزمایشات و بررسی سوابق پزشکی افراد، مشخص شد که استرس، یکی از عوامل تأثیرگذار بر اندازه تلومر است و مردان بیش از زنان در معرض کارهای استرس‌زا قرار دارند. استرس، با افزایش ضربان قلب و هورمون هیجان در مردان، به DNA آن‌ها آسیب وارد می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که دوره ریکاوری و بازگشت برای مردان طولانی‌تر از زنان است به این معنا که زمان بیشتری طول می‌کشد تا مردان از استرس خارج شوند. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که مردانی که از تلومرهای کوتاه‌تر برخوردار بودند، در مقایسه با دیگر مردان، ۵۵ درصد عصبی‌تر بودند و ۱۰ درصد نگاه بدبینانه‌تری به زندگی داشتند. علاوه بر استرس روانی، آسیب‌هایی که بر اثر بیماری‌های مختلف به سلول‌ها وارد می‌شود، در کوتاه شدن تلومرها نقش بسزایی دارد. برای مثال تقلای بیمار هنگام درد کشیدن، شوک‌های عصبی و یا قرار گرفتن در معرض برخی سموم از جمله دود سیگار، به سلول‌ها آسیب جدی وارد می‌کند. به اعتقاد اندرو استپتو، رئیس مؤسسه علم امراض مسری و مراقبت‌های پزشکی دانشگاه لندن، سلامت سلولی، سلامت DNA و سلامت روان، سه فاکتور به هم وابسته هستند که در طول عمر نقش دارند. تحقیقات ثابت کرده‌اند که تغییر در سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم‌تر و ورزش بیشتر، می‌تواند به بازگشت سلامت سلول‌ها کمک کند و حتی باعث افزایش طول تلومرها شود. همچنین مصرف مواد دارای آنتی‌اکسیدان بالا مانند سبزیجات و کنترل استرس به کمک یوگا و مدیتیشن، به کند شدن روند آسیب پذیری سلول‌ها کمک می‌کند.

سلامتیسم