میوه خشک با میوه تازه چه تفاوتی دارد کالری این دو چه تفاوتی بایکدیگر دارد ؟مصرف  کدامیک برای سلامتی ما بهتر است ؟ارزش تغذیه ای کدامیک بر دیگری برتری دارد ؟توصیه متخصصین در این باره چیست ؟بهتر است از کدام نوع میوه میل کنیم تا املاح و موامعدنی بیشتری جذب بدنمان کنیم بدنیست با ما در مقایسه این دو ماده غذایی همراه باشید و به دانستنی های خوراکی تان بیفزایید .

 میوه‌های خشک و میوه‌های تازه دارای فواید مختلفی برای بدن هستند، اما از نظر میزان ویتامین و املاح، کمی با همدیگر تفاوت دارند. هر دوی آن‌ها، آنتی‌اکسیدان و فیبر مناسبی را برای بدن فراهم می‌سازند، اما درصد کمی از ویتامین‌ها در فرآیند خشک‌سازی میوه‌ها از بین می‌رود. اگر می‌خواهید که میوه خشک و میوه تازه را با همدیگر مقایسه کنید، حتما به هر وعده مصرفی استاندارد توجه داشته باشید. هر وعده مصرفی از میوه خشک برابر است با یک‌چهارم فنجان و هر وعده مصرفی از میوه تازه برابر با یک فنجان. میوه‌های خشک و میوه‌های تازه، هر دو در گروه مواد غذایی سالم و مغذی قرار می‌گیرند. براساس دستورالعمل The Academy of Nutrition and Dietetics، مواد غذایی مغذی دارای مقدار زیادی از ویتامین‌ها، املاح و ترکیبات سالم دیگر هستند، درحالی که کالری نسبتا کمی دارند. به همین دلیل است که مواد غذایی مغذی باید بخش اصلی رژیم غذایی را تشکیل بدهند. به‌طور کلی و در مقایسه با میوه‌های خشک، میزان بیشتری از املاح در میوه‌های تازه وجود دارد. براساس گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، یک فنجان سیب تازه حاوی ۸ میلی‌گرم کلسیم، ۶ میلی‌گرم منیزیم و ۱۴ میلی‌گرم فسفر است. با این‌حال، یک‌چهارم فنجان سیب خشک تقریبا ۳ میلی‌گرم کلسیم، ۳ میلی‌گرم منیزیم و ۸ میلی‌گرم فسفر برای بدن فراهم می‌کند. بالاتر بودن غلظت املاح در میوه‌های تازه، آن‌ها را به انتخاب مغذی‌تری نسبت به میوه‌های خشک تبدیل می‌سازد.

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید

سلامتیسم