بله، شما می توانید. زندگی با سبکی فعال برای همه خوب است، از جمله افرادی که به بیماری آلزایمر مبتلا هستند. اگرچه ورزش کافی بیماری را درمان نمی کند، ولی می تواند خلق و خو، اعتماد به نفس و عزت نفس یک فرد را بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، برخی از انواع سرطان، و بیماری های دیگر را کاهش دهد. بسیاری از فعالیت ها  تأثیر کمتری دارند و بیشتر سرگرم کننده هستند.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

اهمیت فعالیت در درمان آلزایمر

فعالیت برای همه، از جمله افراد مبتلا به آلزایمر مفید است. این امر ممکن است در کم کردن سرعت این بیماری و بهبود حافظه و خلق و خوی مؤثر باشد. این امر به ویژه به کسانی که در مراحل میانی بیماری هستند کمک می کند زندگی مستقل تری داشته باشند. افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، کمتر دچار استرس، اضطراب و افسردگی می شوند. حتی در مراحل بعدی بیماری، عضلات قوی تری خواهند داشت.

شروع کردن فعالیت:

فرد مبتلا به آلزایمر باید چقدر فعالیت داشته باشد؟ این قضیه به  فرد و مرحله بیماری بستگی دارد. با پزشک در این باره صحبت شود که مقدار آن تعیین شود ولی بهتر است از روزی ده دقیقه آغاز شود و به عنوان سرگرمی و بدون فشار باشد.

جنب و جوش و حرکت:

پیاده روی و کشش مفاصل و عضله ها می تواند کمک کننده باشد. اگر تعادل مشکلی برای این قضیه است، انجام تمرینات گرم کردن در حالی که فرد نشسته است می تواند صورت گیرد.. به عنوان مثال، عبور دادن پاهای خود  و چرخش مچ پا تا 10 بار در هر جهت.

هنر های رزمی باستانی:

تای چی شامل یک سری از ورزش های ملایم است. این می تواند به فرد برای  تقویت حافظه کمک کند. به علاوه بر مفاصل نیز تأثیر گذار است. همچنین به تعادل و بهبود قدرت نیز کمک می کند.

داشتن یک محل سرسبز:

باغبانی یک راه عالی برای ماندن در خارج از خانه است. همچنین تحریک حواس و ایجاد هدف، می تواند یک منبع غنی از خاطرات برای کسانی که عشق به گیاهان دارند باشد. رسیدگی به یک باغ می تواند استرس و فشار خون را نیز کاهش دهد.

استخر:

شنا و یا انجام ایروبیک در آب، یک انتخاب عالی است. چون هم  برای مفاصل مفید است و هم می تواند آرامش بخش باشد. این ورزش برای قلب و تقویت مقاومت مناسب است.

آرامش خاطر:

یوگا می تواند استرس را کاهش دهد و باعث افزایش قدرت و انعطاف پذیری شود. محققان دریافتند افرادی که به مدت 3 ماه یوگا انجام می دهند بهتر از کسانی که دیگر “تمرینات تقویت حافظه“، مانند پازل جدول کلمات متقاطع را انجام داده اند خاطرات را به یاد می آورند. این افراد همچنین کمتر دچار افسردگی و اضطراب می شوند.

قدم زدن:

پیاده روی به جلوگیری از بیماری های قلب و دیابت کمک می کند. همچنین می تواند حافظه و مهارت های تفکر را بهبود بخشد. گردش روزانه یک راه عالی برای اضافه کردن ساختاری معمولی به زندگی یک فرد است. کسانی که در مراحل اولیه بیماری آلزایمر هستند نسبت به بقیه که  در مراحل بعد این بیماری می باشند بیشتر قادر به راه رفتن هستند.

تقویت  قلب:

ورزش های هوازی جریان خون را به بخشی از مغز که با حافظه در ارتباط است افزایش می دهد. همچنین در برطرف کردن افسردگی و اضطراب و بهبود خلق و خو نیز مؤثر است. هر چه فرد در مراحل اولیه تری از این بیماری باشد این تمرینات اثر گذاری بیشتری خواهند داشت.

تمرین روی صندلی:

حتی اگر فرد برای حرکت و ورزش دچار مشکل باشد، باز  هم می تواند ورزش کند. مهم این است که برای تمرین خلاقیت وجود داشته باشد. برای مثال: یک فرد می تواند تمام تمرین ها را  در حالی که نشسته است انجام دهد.

چه مکان هایی برای رفتن مناسب هستند؟

بسیاری از مکان ها برای این  کار  وجود دارند. مانند  ورزشگاه ها که شامل ارائه جلسات تمرین تای چی، بولینگ چمن، و حتی شنا کردن و ایروبیک در آب هستند. هچنین می توانید در هر جایی که جنب و جوش داشته باشید کار کنید.

عادت کردن به آن:

اگر تکرار کنید حتماً این اتفاق می افتد ولی شرایط اصلی برای مراقبت از خود را فراموش نکنید. پس از چند هفته انجام مرتب یک روال جدید می تواند به یک عادت برای شما تبدیل شود. تعیین اهداف واقع بینانه نیز در این راه نیاز است تا سلامت شما تامین شود.

لینک های مرتبط: پیشگیری از آلزایمر با انگور

منبع: دکتر سلام