فعالیت بدنی

افرادی که بصورت منظم ورزش میکنند و فعالیت بدنی خوبی دارند از سلامت بهتری برخوردار هستند و صحت این موضوع را میتوان در جامعه و اینگونه افراد دید.فعالیت بدنی بهترین روش برای پیشگیری از مشکلات احتمالی است و افرادی که حتی فعالیت بدنی کمی دارند نسبت به افرادی که فعالیت بدنی ندارند از سلامت بهتری بهره می برند.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

آرتریت به التهاب مفاصل گفته می‌شود. اوستئوآرتریت شایع‌ترین شکل آرتریت بوده و سبب تورم غضروفی می‌شود که مفاصل را حفاظت می‌کند.

بین سال‌های 2012-2010 حدود 7/49 درصد افراد 65 ساله و بالاتر در ایالات متحده به آرتریت مبتلا شدند. آرتریت و سایر بیماری‌های روماتیسمی علت عمده ناتوانی در میان بزرگسالان هستند. در آمریکا 8/9 درصد افرادی که بین سال‌های 2012-2010 به آرتریت مبتلا شدند محدودیت را در فعالیت‌ها گزارش کردند.

درحالی‌که فعالیت بدنی برای بسیاری از سالمندان مبتلا به آرتریت چالش‌برانگیز است، فعالیت بدنی می‌تواند به بیماران در کنترل بهتر بیماری و حفظ عملکرد فیزیکی کمک کند. علاوه براین، ورزش می‌تواند خطر سایر بیماری‌ها را مانند دیابت نوع 2 و بیماری قلبی کاهش دهد.

راهنماهای موجود برای افراد 65 ساله و بالاتر فعالیت بدنی هوازی را با شدت متوسط به میزان 150 دقیقه در هفته توصیه می‌کنند. با این حال، گزارشات نشان می‌دهد در آمریکا از هر 10 سالمند مبتلا به اوستئوآرتریت زانو یک نفر به این توصیه عمل می‌کند. این امر احتمالا به آن علت است که این بیماران این دستورالعمل‌ها را با توجه به وضعیت خود غیرقابل حصول یافته‌اند. بنابراین محققان درصدد برآمدند به این سوال پاسخ دهند که آیا میزان کمتر فعالیت بدنی می‌تواند برای بیماران سالمند مبتلا به آرتریت مفید باشد یا خیر.

در این مطالعه اطلاعات 1629 نفر با سن 49 سال و بالاتر بررسی شد. تمام شرکت‌کنندگان به درد و سفتی مفاصل ران، زانو یا پا مبتلا بودند. عملکرد فیزیکی افراد در ابتدای مطالعه و 2 سال بعد ارزیابی شد.

نتایج نشان داد بعد از 2 سال، عملکرد فیزیکی یک سوم افراد بهبود یافته یا بالا باقی مانده بود. افرادی که ورزش منظم انجام می‌دادند عملکرد فیزیکی بالاتر را تجربه می‌کردند. البته لازم نبود توصیه 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط را در هفته رعایت کنند تا از مزایای ورزش بهره‌منده شوند. سالمندانی که فقط 45 دقیقه فعالیت متوسط مانند پیاده‌روی سریع در هفته انجام می‌دادند، نسبت به کسانی که کمتر از این میزان ورزش می‌کردند، 80 درصد بیشتر احتمال داشت که عملکرد فیزیکی آنها حفظ شود یا بهبود یابد. به گفته محققان، انجام فقط یک سوم میزان فعالیت بدنی توصیه شده توسط دستورالعمل‌ها برای سالمندان مبتلا به آرتریت سودمند است.

نکته عملی: فعالیت بدنی اندک بهتر از انجام ندادن آن است. در سالمندانی که از آرتریت رنج می‌برند و اندکی فعال هستند حداقل 45 دقیقه ورزش در طول هفته سبب حفظ عملکرد فیزیکی می‌شود.

منبع : شفا آنلاین