بهار فصل نو شدن است و بسیار خوب خواهد بود تا با آغاژ سال جدید ما هم تصمیم به نوع شدن بگیریم. تغییر رژیم غذایی می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای سال جدید باشد. تغذیه شما مهم ترین عامل در افزایش طول عمر و حفظ سلامتی شما است. در اینجاست که اهمیت این موضوع آشکار می شود. با دکتر سلام همراه باشید.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

حجم غذای مصرفی تان را کنترل کنید

اگر می خواهید وزن کم کنید و به تناسب اندام برسید در سال جدید تصمیم بگیرید که با کاهش حجم غذای مصرفی تان شروع کنید. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که کاهش میزان غذایی که می خورید روند کاهش وزن را سرعت می بخشد و شما را از پرخوری دور می کند.

با نمک سر میز غذا خداحافظی کنید

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که اکثر مردم دو برابر بیشتر از میزان نمک مورد نیاز بدن مصرف می کنند. بدن ما روزانه به یک قاشق چای‌خوری معادل 6 گرم نمک نیاز دارد. نمک زیاد باعث احتباس آب در بافت‌ها، ورم بدن و افزایش فشارخون می شود. غذاهای صنعتی و فراوری شده حاوی میزان زیادی نمک هستند. توصیه می کنیم به غذایتان نمک اضافه نکنید. با همین کار ساده خطر ابتلا به بیماری های قلبی و همچنین فشارخون بالا کاهش می یابد و راحت تر وزنتان را کنترل می کنید.

مصرف آنتی اکسیدان را افزایش دهید

زمانی که بدن مواد غذایی را تجزیه می کند مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد نیز تولید می شود. این مولکول ها از طریق دود سیگار و نور خورشید و غیره نیز تولید می شوند و به مرور زمان باعث بروز بیماری‌ها، سرطان، التهاب و بیماری های قلبی می شوند.

برای مقابله با این مولکول ها نیاز به آنتی اکسیدان دارید که به میزان زیادی در میوه ها و سبزیجات طبیعی وجود دارد. شکلات سیاه و همچنین قهوه (به میزان متعادل) نیز حاوی این ترکیبات مفید هستند.

هر هفته یک بار گیاهخواری کنید

هر هفته یکبار گیاهخوار شدن نیاز به برنامه ریزی و کار خاصی ندارد اما بدنتان را سرحال و سرشار از مواد مغذی می کند. لوبیا، نخود، نخودفرنگی، عدس، آجیل ها، کره بادام زمینی و دیگر مواد غذایی را وارد برنامه غذایی تان بکنید. می توانید بدون استفاده از گوشت از این مواد غذایی، غذاهای خوشمزه و سیرکننده ای تهیه و میل کنید.

سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن خیری برای بدن ندارد. توصیه می کنیم سال جدید را با ترک سیگار شروع کنید. روش های متعددی برای این کار وجود دارد. یادتان باشد که نیکوتین باعث افزایش قند خون نیز می شود. سیگار را ترک کنید و با انجام ورزش روزانه مناسب سلامتی تان را ارتقا دهید.

 

منبع: تبیان