قلب
هیچ انسانی حاضر نیست به قلب خود صدمه بزند. اما با گذشت زمان و بعضی از عادت های بد می تواند عوارضی را برای شما بر جای بگذارد. پس شما باید قدرت این را داشته باشید که تغییراتی را در خود ایجاد کنید. یک متخصص قلب و عروق گفت اگر شما این ۵ اشتباه را انجام ندهید فقط به خاطر قلب پاک و مهربانتان همیشه سالم و شاداب هستید.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

نشستن بیش ازحد:

سیب زمینی و غذا های نشاسته ای و عدم ورزش باعث آسیب رسانی به قلب شما می شود و فشار خون بالا و کلسترول ناسالم را به دنبال دارد. شما به حرکت بیشتری در طول روز نیاز دارید.

راه حل: بلند شدن از صندلی و راه رفتن در محل کار، حداقل ۳۰ دقیقه ورزش به طور متوسط در اکثر روز های هفته می تواند برای شما بسیار مفید باشد. اشتباه نکنید، علائم خطر را نادیده نگیرید، احساس خطر در ناحیه قفسه سینه را جدی بگیرید. شاید یک علامت هشدار دهنده باشد.

اگر شما هر گونه از علائم زیر را داشتید با درمان سریع می توانید زندگی خود را نجات دهید. درد قفسه سینه یا احساس ناراحتی ، تنگی نفس غیر قابل توضیح، احساس درد یا ناراحتی در هر دو دست یا پشت شانه ها، گردن، فک و خستگی غیر معمول.

شما باید هرچند مدت یک بار خود را چکاب کنید:

حتی اگر احساس خوبی دارید و مشکل چندانی ندارید. یک قرار ملاقات با پزشک جهت تست فشار خون، کلسترول و قند خون بگذارید. با درمان این مشکلات می توانید قلبی سرشار از سلامتی داشته باشید. حتی اگر شما سابقه بیماری خانوادگی قلبی نداشته باشید باید حداقل ۵ سال یکبار تحت آزمایش قرار بگیرید. فشار خون استثنا دارد و شما باید هر سال پس از سن ۴۰ سالگی خود را چک کنید.

تحت فشار:

اضافه وزن و فشار روانی هر دو می توانند بر بدن شما تاثیر بگذارند.

اضافه وزن:

صحبت با پزشک در مورد کاهش وزن اضافی مهم است حتی یک تغییر کوچک در وزن می تواند تاثیر بزرگی بگذارد. حتی کم کردن ۵ تا ۱۰ درصد از وزن خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

مهارت های خود را در مدیریت استرس افزایش دهید:

به کارهایی که از آنها لذت می برید بپردازید مانند تفکر، کار کردن، صرف وقت با دوستان، دیدن طبیعت یا هر چیز دیگری که شما را شاد کند و باعث آرامش روحی و روانی شما شود تا حداقل از لحاظ استرس و اضطراب دور بمانید.

سیگار نکشیدن:

سیگار کشیدن فقط برای ریه ها مضر نیست بلکه یکی از دشمنان قلب شما به حساب می آید. اگر شما هر روز یک بسته سیگار مصرف می کنید بیش از دو برابر به حمله قلبی دچار می شوید. زیرا مواد شیمیایی سیگار وارد گردش خون می شوند و به پوشش داخلی عروق آسیب می رسانند.

راه حل:

مهم نیست که شما چه مدت سیگاری بوده اید و به آن عادت دارید بلکه مهم تر از آن این است که با ترک سیگار به قلب و عروق خود عمری دوباره می دهید و آنها را به مسیر اصلی و سلامت خودشان باز می گردانید و از حملات قلبی و بیماری های قلبی به دور می مانید.

دکتر سلام