ارزش تغذیه ای سیب زمینی و مزایای مصرف آن چگونه است؟ می خواهیم در این بخش به بررسی املاح معدنی و ویتامین های موجود در سیب زمینی اشاره کنیم. اگر می خواهید ویتامین ب و ث بیشتری دریافت کنید یا احساس سیری خود را افزایش دهید پیشنهاد می کنیم سیب زمینی میل کنید.

سیب زمینی٬ کربوهیدرات صرف نیست. بی جهت نیست که این ماده غذایی از دوران باستان در فرهنگ غذایی ملل مختلف برای خود جای باز کرده است.

در اینجا به 5 فایده سیب زمینی برای سلامتی اشاره شده است:
سرشار از مواد معدنی قابل جذب برای بدن: سیب زمینی٬ حاوی پتاسیم٬ منیزیم٬ مس٬ کلسیم٬ فسفر٬ روی و آهن است. این مواد معدنی برای فعالیت بدن٬ ضروری هستند.
سرشار از ویتامین ث: یک سیب زمینی متوسط٬ ۴۰ میلی گرم ویتامین C دارد. گرچه٬ 30 درصد از این ویتامین C در اثر پخت از بین می‌رود اما همچنان٬ ۱۵ میلی گرم از آن باقی می‌ماند که می‌تواند مقدار قابل توجهی از ویتامین C مورد نیاز روزانه را فراهم کند.
کمک به احساس سیری: به منظور کاهش وزن از سیب زمینی پخته یا کبابی استفاده کنید تا هم مواد مغذی در اختیار بدن شما قرار بگیرد و هم مدت بیشتری احساس سیری کنید.
سرشار از ویتامین‌های مهم گروه B: وجود ویتامین‌های گروه B برای نوسازی سلول‌ها٬ ساخت DNA و پروتئین٬ تولید انرژی و تولید ترکیبات تقویت کننده خلق و خو مثل سروتونین٬ ضروری و مهم است. سیب زمینی٬ مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌های گروه ب را دارد.
منبع کامل پروتئین‌ها: پروتئین موجود در سیب زمینی کامل بوده و هر ۹ اسیدآمینه ضروری را برای بدن فراهم می‌کند.

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید

منبع:سلامانه