سوال کاربر: با سلام
زمان تمرین من صبح ها ساعت ۸ تا ۱۰ است. میخواستم بدونم زمان مصرف پروتئین برای من چه زمانیست ؟ممنون میشم جواب بدید.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

پوریا بزرگ متخصص تغذیه پاسخ می دهد: سلام
اگر به منظور چربی سوزی ورزش میکنید بهتر است نیم ساعت پیش از ورزش مقداری کربوهیدرات مثلا یک عدد میوه دریافت کنید و اگر برای عضله سازی تمرین می کنید ترجیحا بخشی از صبحانه تان را یک ساعت پیش از شروع تمرین دریافت کنید
و در هر دو حالت بهتر است تا نیم ساعت پس از اتمام تمرین یک وعده که 75% از کربوهیدرات و ۲۵٪ از پروتئین تشکیل شده دریافت کنید. مانند سیب زمینی آبپز و سفیده تخم مرغ
عضلات بلافاصله پس از ورزش آماده ذخیره سازی گلیکوژن هستند و هرچه فاصله پایان تمرین تا دریافت کربوهیدرات بیشتر شود مقدار کمتری از آن در عضلات ذخیره می شوند و در واقع مازاد کربوهیدرات دریافتی به بافت چربی تبدیل می شوند
پیش و پس از تمرین از خوردن چربی ها پرهیز کنید چرا که هضمشان بیشتر از سایر مواد غذایی طول می کشد و درضمن مولکول چربی صرفا در حضور اکسیژن میسوزد درصورتی که تمرینات بدنسازی غالبا بی هوازی هستند. پس بهیچ عنوان بعد از ورزش سراغ فست فود نروید.

  • سوال از شما پاسخ از ما. تنها کافیست در بخش نظرات هر مطلب، مشکلتان را با ما در میان بگذارید تا دکتر سلام مشکل شما را حل کند.

درباره طرز استفاده از پروتئین ها وزمان مصرف آن چه می دانید

پروتئین و نمک مصرفی زمان خواب شما را طولانی میکند