سلامت قلب و عروق با این هفت روش

سلامت قلب و عروق مستلزم رعایت رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش کردن مداوم است. بیماری مزمنی که پیر و جوان نمی شناسد و همگی باید راه های مراقبت از این ارگان حیاتی بدن را مطالعه کنیم و با رعایت این روش ها قدمی در راه سلامت قلب خود برداریم.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

با توجه به اینکه امروزه بیماریهای مزمن از جمله بیماریهای قلب و عروق گوی سبقت را از دیگر بیماریها ربوده تصمیم گرفتم عادتها و  غذاهای مفید برای قلب را برای شما لیست کنم.در زیر هفت کار و غذای مفید برای قلب شما معرفی شده است.

1- قرمز فکر کنید.

توت فرنگی ، تمشک ، هندوانه ، انار ، گوجه ، فلفل دلمه ای قرمز ، انگور قرمز ، چغندر ،آب چغندر، آلبالو ، گیلاس – اینها گیاهان قرمزی هستند که دارای رنگدانه ای به نام لیکوپن هستند که به آنها رنگ قرمز بخشیده.

همچنین دارای نوعی آنتی اکسیدان به نام فلاونوئید هستند که در شادابی و سلامت قلب و پوست و مو موثر میباشد.این دو ماده یعنی لیکوپن و فلاونوئید میتوانند برای سلامت قلب و عروق موثر باشند.بنابراین بهترین تغذیه بیماران قلبی همین گیاهان قرمزیست که معرفی شد.پس بهتر است اینها را در رژیم غذاییتان بگنجانید.

2- مصرف ادویه جات 

ادویه جات علاوه بر طعم خوبی که به غذا میدهند برای قلب شما هم مفید هستند.مطالعات نشان میدهند که بیماریهای قلب و عروقی یک فرایند التهابی هستند.دکتر ماری هارتلی میگوید : ” بسیاری از سبزیجات و گیاهان خاصیت آنتی اکسیدانی دارند که التهاب را سرکوب میکند.برای همین در طب سنتی از گیاهان استفاده میشود.”
دارچین ، ریحان ، پونه ، جعفری ، آویشن ، رزماری – اینها گیاهانی هستند که برای سلامت قلب و عروق مفیدند و خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.

3- استفاده از چای سیاه و سبز 

” چای برای قلب مفید است ” . این را گرتچن لر -یک متخصص – میگوید.مطالعات نشان داده افرادی که چای مصرف میکردند کمتر نسبت به افرادی که مصرف نمیکردند دچار حمله ی قلبی شدند.

4- قدم زدن و پیاده روی

زیاد نشستن در خانه ریسک ابتلا به بیماری قلب و عروق را افزایش میدهد.شما میتوانید وقتی با تلفن حرف میزنید ، فیلم میبینید در محیط اتاق قدم بزنید.اگر تردمیل دارید حتما از آن استفاده کنید.

پنج – برای سلامت قلبتان ، به دندانهایتان برسید.میخواهید به قلبتان کمک کنید ؟ دندانهایتان را تمیز نگه دارید.مطالعات نشان میدهد بین سلامت لثه و سلامت قلب رابطه وجود دارد.خطر بیماریهای لثه حتی از فاکتورهای دیگر مثل میگرن ، فشار خون و … برای قلب بیشتر است و خطرناک تر است.

سلامت قلب و عروق با این هفت روش

6- داشتن خواب کافی

مطالعات نشان داده هر ساعت اضافی خواب میتواند ۳۳ درصد شانس کلسیفیکاسیون عروق قلب را افزایش دهد. همچنین خواب کمتر از هفت و نیم ساعت با افزایش بیماریهای قلبی در ارتباط است.پس برای داشتن قلبی سالم خوابتان را تنظیم کنید ، نه بیش از حد بخوابید و نه کمتر از حد. مدت زمان مفید خواب هفت و نیم ساعت میباشد.

7- شاد بودن و دوری از غم و غصه

در مطالعه ای  که به مدت ۱۰ سال طول کشید ، فرق بین گروهی افسرده و غمگین و گروهی شاد را نشان داد.گروهی که شاد بودند نسبت به گروه دیگر مشکلات قلبی کمتری داشتند.بنابراین حتما بین سلامت قلب و روح و روان رابطه وجود دارد.اگر به سرکار میروید و به خاطر مشکلات جزئی اعصابتان به هم میریزد بهتر است به هدفتان فکر کنید. به اینکه برای بچه هایتان و خانواده تان دارید این سختی ها را متحمل میشوید.

آنوقت ممکن است احساس رضایت کنید و از مشکلات لذت ببرید.سعی کنید با خداوند مناجات کنید ، گریه کنید ، نماز بخوانید. زیرا در بدنتان کورتیزول ترشح میشود و برایتان مفید است.


بیشتر بدانید:

ارتباط دندان درد و سکته قلبی

افزایش ریسک مرگ قلبی عروقی با فشار خون قبل از 55 سالگی

وقتی دریچه قلب شل می‌شود

قلب نوزاد در سمت راست

منبع: سلامتی