نتایج یک بررسی جدید که توسط محققین صورت گرفته نشان می دهد برای جلوگیری از مشاهده کابوس در خواب باید بین 7 تا 9 ساعت در شبانه روز خوابید و خواب طولانی بعد از ظهر یکی از عوامل افزایش احتمال کابوس است. این بررسی با مطالعه بر نحوه خواب یک جامعه آماری به اثبات رسیده است.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

کابوس‎ها جدا از این که می‎توانند با ترساندن افراد تاثیراتی منفی روی آن‎ها بگذارند، خواب آن‎ها را هم خراب می‏‌کنند.

مطالعات دانشگاه آکسفورد نشان داد محققان رویاها و کابوس‎های ۸۴۶ نفر را بررسی کردند. نتیجه این بود که از هر ۲۰ نفر یک نفر هفته‌‏ای یک بار کابوس می‏‌بیند و افرادی که مشکلاتی روحی و روانی دارند شدیدا بیشتر از افراد عادی کابوس می‎بینند.

در این آزمایش ۸۹ درصد افراد خانم بودند و میانگین سنی افراد ۴۴ سال بود. در نتیجه این مطالعات مشخص شد افرادی که بعداز‌ظهرها برای مدتی طولانی‎تر می‌‏خوابند ۳۵ درصد بیشتر در معرض کابوس دیدن هستند.

طبق استانداردها بیش از ۹ ساعت خوابیدن در شبانه‎روز خوابیدن طولانی به حساب می‏‎آید و افرادی که خوابی طولانی دارند هم بیشتر در معرض کابوس دیدن هستند.

عده‎ای دیگر از افرادی که کابوس می‌‏بینند افرادی هستند که کمتر از ۷ ساعت در شبانه‎روز می‌‏خوابند. این یعنی بهترین میزان خواب برای دوری از کابوس دیدن بین ۷ تا ۹ ساعت در شبانه‎روز است.

منبع: خبرآنلاین