ورزش های مختلفی وجود دارند که هر کدام به میزان خاصی کالری سوزانده و موجب تغییر متابولیسم بدن شما خواهند شد. برخی ورزش ها میزان بیشتری انرژی از شما خواهند گرفت و برخی به میزان کمتر. در ادامه قصد داریم تا میزان کالری مصرفی ورزش های مختلف در گروه های وزنی متفاوت را بررسی نمائیم؛ با دکتر سلام همراه باشید.

فعالیت بدنی و داشتن برنامه ورزشی منظم، جزء اصلی برنامه ی کاهش وزن است. هنگام فعالیت بدنی، بدن انرژی مصرف می کند، با مصرف انرژی کالری سوزانده می شود و کالری از غذایی که می خوریم تامین می گردد.

 هر نوع فعالیتی که انتخاب می کنید نکته کلیدی این است که آن را مرتب انجام دهید و فعالیت بدنی را رها نکنید.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

باید هدف شما روزانه 60-30 دقیقه فعالیت فیزیکی با شدت متوسط و در بیشتر روزهای هفته باشد. شدت فعالیت شما باید کم کم افزایش پیدا کند تا تعداد ضربان قلب و تنفس شما افزایش پیدا کند و کمی تعریق کنید.

آیا می دانید هر نوع فعالیت چقدر کالری مصرف می کند؟

اگر میزان کالری مصرفی در ورزشهای مختلف را بدانید می توانید برنامه دقیق تری برای کاهش وزن داشته باشید.

در این مطلب جدولی آورده شده که نشان می دهد یک ساعت از هر نوع فعالیت تقریبا چقدر کالری مصرف می کند.

البته میزان کالری مصرفی کاملا به نوع فعالیت بدنی، شدت آن و به فرد بستگی دارد.

 

نوع فعالیت
میزان کالری مصرفی در هر ساعت بر حسب وزن
53-73 کیلوگرم
73-91 کیلوگرم
91-110 کیلوگرم

ایروبیک با شدت زیاد

511
637
763

ایروبیک با شدت کم

365
455
545

ایروبیک آبی

292
364
436

کوهنوردی یا پیاده روی با کوله پشتی

511
637
763

بسکتبال

584
728
872

دوچرخه سواری (با سرعت کمتر از 16 کیلومتر در ساعت)

292
364
436

بولینگ

219
273
327

قایقرانی

256
319
382

حرکات موزون

219
273
327

فوتبال

584
728
872

گلف

329
410
491

پیاده روی معمولی

438
546
654

اسکیت روی یخ

511
637
763

جاگینگ (با سرعت حدود 8 کیلومتر در ساعت)

584
728
872

ورزشهای راکتی

511
637
763

اسکیت

913
1,138
1,363

طناب زدن

730
910
1,090

پارو زدن

511
637
763

دویدن (با سرعت حدود  km/h 13)

986
1,229
1,472

اسکی در مسیرهای باز

511
637
763

اسکی سرعتی

365
455
545

اسکی روی آب

438
546
654

بیس بال

365
455
545

تردمیل، بالا رفتن از پله

657
819
981

شنا

511
637
763

تکواندو

730
910
1,090

تای چی

292
364
436

تنیس

584
728
872

والیبال

292
364
436

پیاده روی آهسته (با سرعت km/h 3)

183
228
273

پیاده روی تند (با سرعت km/h 6)

277
346
414

اکا ایران