امروزه انواع بیماری های غیر واگیردار و یا بیماری های مزمن روز به روز در حال افزایش هستند و بیشتر این بیماری ها در دوارن پیری خود را نشان می دهند. اگر چه ژنتیک یکی از عوامل مهم در طول عمر انسان است، اما ثابت شده است که سبک زندگی‌ اثر مهمتری دارد.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

چرا مردم منطقه آبی طولانی تر زندگی می‌کنند؟

تعداد بسیار محدودی از مناطق در جهان هستند که به آنها منطقه آبی گفته می‌شود. در جهان افرادی که در این محیط زندگی‌ می‌کنند سطح کمتری از بروز بیماریهای مزمن را دارند و طول عمر در آنها بسیار طولانی‌تر است. در این مقاله به عادت زندگی‌ در این منطق از جهان اشاره شده است و دانشمندان بر این باورند که داشتن این سبک از زندگی‌ سبب بالا رفتن سطح سلامت و در نتیجه آن افزایش طول عمر خواهد شد.

منطقه آبی چیست؟

منطقه آبی یک واژه غیر علمی‌ است که به برخی‌ نقاط جغرافیایی داده شده است که در آن پیرترین افراد زندگی‌ می‌کنند. از معروفترین مناطق آبی می‌توان به بخشی از یونان که در آن مردم بسیار زیاد از سبک رژیم مدیترانه پیروی می‌کنند، شهری به نام ساردینیا در ایتالیا که مردان در این منطقه طول عمر بالاتری دارند و یک منطقه کوهستانی است که در آن کشاورزی بسیار شایع است، نام برد. منطقه آبی دیگر شهر اکیناوا در ژاپن است که سالمندترین زنان را دارد و مصرف لوبیا سویا در این مناطق بسیار شایع است.
شهر دیگر منطقه آبی نیکیا در آمریکای جنوبی است که رژیم غذایی مردم این منطقه سرشار از لوبیا و ذرت است، همینطور مردم این منطقه به طور معمول کارهای بدنی انجام می‌دهند و همینطوربسیار زیاد در رژیم خود مواد گیاهی مصرف می‌کنند. آخرین منطقه آبی در کالیفرنیا آمریکا است که در آن به خاطر عقاید مذهبی‌ درصد افراد گیاه خوار بسیار بالا است.

مردم منطقه آبی از رژیم غذایی سرشار از مواد گیاهی پیروی می‌کنند

یکی‌ از مشخصات بارز زندگی‌ در منطقه آبی این است که افراد در این بخش میزان فراوان از مواد گیاهی مصرف می‌کنند. اگرچه که اکثر این افراد گیاه خوار مطلق نیستند، اما مصرف گوشت در آنها معمولا کمتر از پنج بار در ماه است. به نظر دانشمندان افزایش مصرف مواد غذایی زیر سطح سلامت زندگی‌ را بسیار افزایش می‌دهد:
سبزیجات منبع بسیار مهم از فیبر، مواد معدنی و ویتامین هستند. مصرف در حدود ۵ وعده میوه و سبزی در روز خطر بروز بیماری قلبی، دیابت، سرطان و مرگ‌و میر را کاهش می‌دهد.
حبوبات و غلات: حبوبات و غلات مثل نخود، لوبیا، عدس و سایر مواد غذایی از این خانواده غذایی سرشار از فیبر و پروتئین هستند. این مواد غذایی رابطه قوی با کاهش میزان مرگ‌و میر و بیماری‌های مزمن دارد

منبع: رکنا