کاهش مصرف سدیم برای  تنظیم فشار خون

برای پیشگیری از نوسانات فشار خون باید از رژیم غذایی کم نمک پیروی کنید تا بتوانید این عارضه را کنترل کنید. مواد خوراکی و مغذی زیادی به شما در کنترل فشار خونتان کمک میکنند. مطالعات محققین روی مبتلایان به فشارخون سیستولیک یافته های جالبی دربرداشت که در ادامه خواهید خواند.

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید

طبق نتایج یک مطالعه جدید، افراد مبتلا به فشارخون بالا با پیروی از رژیم غذایی حاوی سدیم پایین سریع تر بهبود می یابند.

به گفته محققان مرکز پزشکی دیکونز بوستون، تلفیق مصرف کم سدیم همراه با رژیم غذایی DASH (رژیم غذایی مخصوص افراد مبتلا به فشارخون بالا) یا هر یک از این رژیم غذایی به تنهایی می تواند به کاهش فشارخون در افراد مبتلا به این بیماری کمک کند.

در رژیم غذایی DASH بر دریافت میزان مناسب مواد خوراکی و مغذی نظیر میوه، سبزیجات، و غلات کامل در کنار لبنیات کم چرب یا فاقد چربی، ماهی، مرغ، حبوبات، دانه ها و مغزیجات آجیلی به منظور کاهش فشارخون بالا و کنترل آن تاکید می شود.

کاهش مصرف سدیم برای  تنظیم فشار خون

در این مطالعه، محققان ۴۱۲ فرد بزرگسال مبتلا به فشارخون سیستولیک را به مدت چهار هفته تحت رژیم غذایی کم سدیم یا رژیم غذایی DASH قرار دادند.

شرکت کنندگان از لحاظ فشارخون به چهار گروه تقسیم شدند: کمتر از ۱۳۰ mmHg، بین ۱۳۰ و ۱۳۹، بین ۱۴۰ و ۱۵۹، و ۱۵۰ mmHg یا بالاتر.

محققان دریافتند شرکت کنندگانی که مصرف میزان سدیم شان را کاهش دادند یا از رژیم غذایی DASH پیروی می کردند اما میزان سدیم شان را کاهش ندادند، شاهد فشار خون سیستولیک پایین تری بودند.

مهر