قبل از خواب چه بخوریم و چه نخوریم!

آیا شما اواخر شب غذا می خورید یا سراغ یخچال می روید؟ آیا تمام اعضای خانواده به شما می پیوندند؟ در حالی که ممکن است آخر شب یک کاسه بستنی بخورید ذرت درست کنید، بدنتان چندین ساعت زمان نیاز دارد که آن را هضم کند و این کار باعث اختلال در خوابتان می شود. بدتر از این حتی اگر نیمه شب بیدار نشوید، احتمال دارد روز بعد احساس سرگیجه و عدم تعادل کنید.

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید

طبق بررسی مجله ی تغذیه خوردن غذا هنگام خواب ممکن است مسئله ی مثبتی باشد اما بستگی به غذایی که خورده اید دارد. به عنوان یک اصل از آنجا که هوس نیمه شب ممکن است گاهی اوقات بر اثر خستگی یا اضطراب باشد نه گرسنگی، باید از غذا خوردن در نیمه شب جلوگیری شود مگر اینکه واقعا گرسنه باشید. اما اگر قصد دارید غذا بخورید، در ذیل پنج مورد از غذاهایی که نباید قبل از خواب بخورید آمده است:

 قبل از خواب چه بخوریم و چه نخوریم!

1) کیک

غذاهای پرچرب سبب رفلاکس اسید می شوند؛ بسیاری از افراد نمی دانند که مواد غذایی خاص از جمله کیک سرشار از چربی هستند، اما این چربی در شکر پنهان شده است. هر ماده ی غذایی احتمال دارد تولید اسید را افزایش دهد اما چربی زیاد نیز می تواند سبب رفلاکس شود. مصرف پنیر همراه مغزها را جایگزین آن نمائید.

2) بستنی

لبنیات می تواند سبب ناراحتی شکم شود. محصولات لبنی می توانند برای برخی افراد که ناراحتی شکمی دارندعذاب آور باشد. حتی اگر مصرف لبنیات شما را آزار ندهد، بستنی بهترین انتخاب برای آخر شب نیست. سنگین است و ممکن است مانند یک آجر در شکمتان بماند آن را نخورید. بجای آن ماست کم چرب میل کنید ماست با پروتئین همراه است زیرا سبک تر می باشد. شکم هضم ماست را زودتر از بستنی انجام می دهد به این ترتیب شانس ابتلا به درد شکم در نیمه شب کم تر است. اگر ماست یا لبنیات خوب هضم نمی شود انگور یخ زده یا گیلاس را امتحان کنید.

 قبل از خواب چه بخوریم و چه نخوریم!

3) مرکبات

مرکبات ادارار آور طبیعی هستند. میوه های خاص مانند مرکبات سبب تکرر ادرار می شوند. اگر قبل از خواب مرکبات بخورید احتمال دارد مجبور شوید چند بار دستشویی بروید. به جای خوردن مرکبات نان برشته یا کره ی بادام زمینی بخورید. پروتئین موجود در کره ی بادام زمینی ترفند مناسبی برای ایجاد احساس رضایت بوده و می توان مقدار آن را کاهش داد.

4) پیتزا

سس گوجه حاوی اسید است. یک سس گوجه ی خوب می تواند به تکه های پیتزا زده شود اما اسید آن خصوصا اگر به آن فلفل قرمز تند بزنید، منجر به ناراحتی معده می شود. نه تنها غذاهای اسیدی (غذاهای تند) می توانند منجر به سوء هاضمه شوند، از آنجا که بدن شما غذاهای تند را پس می زند، احتمالا در دستگاه گوارش به سرعت حرکت می کند و منجر به بی خواب شدن تان می شود. به جای آن از پروتئین موجود در بوقلمون ترکی که حاوی تریپتوفن، آمینواسیدی که منجر به خواب آلودگی می شود استفاده کنید. این ماده در مرغ کبابی نیز وجود دارد که می تواند گرسنگی را تسکین دهد بدون اینکه وسوسه شوید به خوردن ادامه دهید.

 قبل از خواب چه بخوریم و چه نخوریم!

5) شکلات

کافئین می تواند شما را بیدار نگه دارد و حتی نوشیدن یک فنجان آن در نیمه شب بد است. شکلات حاوی کافئین است و برخواب تان اثر می گذارد. نیمی از شکلات ها حاوی 26 میلی گرم کافئین هستند که تقریبا برابر با12 اونس از نوشابه ی کافئین دار است. حتی برخی از شکلات ها از کافئین بیشتری نیز برخوردار هستند. بنابراین حذف شکلات قبل از رفتن به خواب اگر تمایل به خواب راحت داشته باشید ایده ی خوبی است.

یک نوار گرانولا، تعداد انگشت شمار گرانولا یا مخلوطی از آن همراه با پروتئین؛ غذایی سالم و رضایت بخش را برایتان فراهم می کند. به خاطر داشته باشید وعده ی غذایی که مصرف می کنید می تواند گویای تفاوت میان خیره شدن به سقف یا خواب شیرین باشد.

هوس غذاهای بی خاصیت کرده اید؟ چرا خواب بهتر می تواند کمک کند؟خواب برای سلامت شما مفید است.

برگردان عرب زاده