روش های درمانی خوراکی برای بی خوابی

اگر دچار بی خوابی شده اید می توانید از روش های خوراکی برای رفع این عارضه کمک بگیرید. برخی مواد غذایی مانند شیره بادام، کاهو، شیر و اسفناج به شما در درمان بی خوابی تان کمک خواهند کرد. در ادامه به راهنمایی های سمیه ذاکری متخصص طب ایرانی در این رابطه دقت کنید.

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید


یک متخصص طب ایرانی گفت: مصرف شیره بادام, مصرف کاهو قبل از خواب, مصرف غذاهای رطوبت‌زا مثل ماش، جو‌، شیر‌، اسفناج، کدو و پرهیز از ادویه به رفع بی‌خوابی کمک می‌کند.

سمیه ذاکری درباره بی‌خوابی اظهار کرد: در واقع بیماری‌ها و مشکلات مربوط به خواب به مزاج مغز, قوت و صحت کارکرد آن بستگی دارد.

وی افزود: غلبه خشکی بر مزاج مغز از علل بی‌خوابی محسوب می‌شود, این افراد معمولاً خشکی بینی دارند, ترشحات بینی‌شان کم است, کمتر سرما می‌خورند, حواس بویایی و شنوایی تیزی دارند در سرشان گاهی احساس سبکی می‌کنند, سبکی آزار‌دهنده انگار سرشان در فضا آزاد است, لازم نیست حتماً همه علائم در یک فرد باشد تا بگوییم خشکی مزاج مغز دارد.

روش های درمانی خوراکی برای بی خوابی

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: برای درمان خشکی مغز باید رطوبت به آن رساند, مصرف شیره بادام, مصرف کاهو قبل از خواب, مصرف غذاهای رطوبت‌زا مثل ماش، جو‌، شیر‌، اسفناج، کدو و پرهیز از ادویه مناسب است.

ذاکری خاطرنشان کرد: چکاندن روغن بنفشه در بینی قبل از خواب و چرب نگه داشتن بینی طی روز با این روغن می‌تواند بی‌خوابی را درمان کند.

وی یادآور شد: اصولا بینی راه ارتباط مغز با دنیای خارج است و مغز فضولات خود را از این راه دفع می‌کند, وجود خشکی در سوراخ‌های بینی یکی از نشانه‌های کاهش رطوبات مغزی است, چکاندن روغن بنفشه یکی از راه‌های غلبه بر این خشکی است

تسنیم