روش مصرف مواد غذایی برای داشتن عمر صد ساله شاید خیلی قابل باور نباشد اما اصلا ضرری ندارد که آن را امتحان کنیم. البته بهتر است بدانیم هیچ روش جادویی برای برخورداری از عمر صد ساله وجود ندارد. بهترین توصیه این است که بیش از اندازه غذا نخورید.

سبزیجات را از غذای خود حذف نکنید

در روز پنج نوع از میوه و سبزیجات را جهت کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی،سکته و سرطان میل کنید.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

ماست بخورید

هر روز ماست کم چربی بخورید که حاوی پروبیوتیک ها باشد.

برای شام ماهی بخورید

در هفته دو یا سه بار ماهی بخورید. حداقل یک بار در هفته ماهی روغنی مانند سالمون را بخاطر اسید های چرب آن که باعث کاهش بیماری هایی که موجب تورم می شوند، درست کنید.

بر روی فیبر تمرکز کنید

حداقل 25 گرم فیبر در روز از طریق خوردن میوه ها، سبزیجات وغلات کامل دریافت کنید. به گفته ی محققان موسسه ی ملی سرطان، یک رژیم سرشار از فیبر می تواند خطر مرگ به هر دلیلی را کاهش دهد.

از مغز ها استفاده کنید

مواد مغذی موجود در مغز ها مانند مغز پسته و گردو با بیماری های قلبی مبارزه می کنند و در روزباید یک مشت از آن را میل کنید.

اگر در خانواده خود سابقه ی عمر صد ساله ندارید، خبر خوب این است که می توانید عمر خود را افزایش دهید. معلوم می شود، ژن ها فقط 10 درصد بر طول عمر شما تاثیر می گذارد و به گفته متخصصان، انتخاب هایی که در طول زندگی می کنید، تاثیر بسیاری بر طول عمرتان دارند. در اوایل قرن بیستم میانگین طول عمر بشر 31 سال بود اما هم اکنون می توانید با استفاده از این روش ها که برخی از آنان به اجمال توضیح داده شده اند، طول عمر خود را افزایش دهید.

یوگا تمرین کنید

این نکته که یوگا یک ورزش آرامش بخش است بخوبی جا افتاده اما آیا تا کنون به این مسئله فکر کرده اید که یوگا فشار خون را پایین می آورد، استرس را کاهش می دهد، شما را به وزن متناسب می رساند و به تنفس بهترتان کمک می کند، خب در نتیجه زندگی طولانی تری خواهید داشت.

گریپ فروت بخورید

براساس یافته های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، یک پنجم افراد 65 سال و مسن تر دچار آسیب های جدی مانند شکستگی استخوان می شوند. احتمالا شنیده اید که خوردن شیر می تواند به سلامت و تحکیم استخوان ها کمک کند.
بنابراین گریپ فروت بخورید. این میوه ضخامت استخوان ها را بهبود بخشیده و روند فرسایش استخوان را کند می نماید.

جهت بهره مندی از مزایای گریپ فروت آن را بصورت تازه مصرف کنید. مصرف این میوه بصورت تازه، به طول عمر شما نیز کمک می کند.

با لباس کمتری بخوابید

با لباس بسیار کم خوابیدن روند بالا رفتن سن را کند می کند. زمانی که می خوابید، بدنتان کمی خنک شده و سبب ترشح هورمون های ترمیم کننده می شود. اگر بدنتان خیلی گرم باشد، مقدار کم تری از این هورمون را دریافت می کنید.

بعلاوه، خنک بودن بدن سطح کلسترول و هورمون استرس که سبب زیاد خوردن می شود، دیابت و بیماری هایی که سبب ایجاد التهاب می شوند، را کاهش می دهد.

بیشتر بخندید

نگاه خوشبینانه به زندگی طول عمر را افزایش می دهد. جهت مقابله با افسردگی و افزایش طول عمر خود سعی کنید زیاد بخندید.


کمتر گوشت بخورید

براساس تحقیقات انجام شده افرادی که سبزیجات مصرف می کنند 12 درصد کمتر از افرادی که گوشتخوار هستند، دچار مرگ زود هنگام می شوند.

روزه های طولانی بگیرید
سیگار را ترک کنید
گوجه بخورید
بایستید
براساس یافته های اخیر منتشر شده افرادی که کمتر از دو ساعت در روز درحالت نشسته هستند، می توانند دو سال به عمر خود اضافه کنند.

تلویزیون تماشا نکنید
اخبار را دنبال کنید
غذاهای دور ریختنی را نخورید
پیاده روی کنید
ارتفاع محل زندگی خود را تغییر دهید
ازدواج کنید
با یک نفر جوانتر از خودتان ازدواج کنید
با عصبانیت به خواب نروید
تحقیقات نشان داده اند افراد متاهلی که پس از جر و بحث با یکدیگر و با عصبانیت به خواب می روند، با این کار اثر بسیار مخربی بر سلامت خود می گذارند.

درصورت طلاق گرفتن اجتماعی باقی بمانید

براساس مطالعات صورت گرفته افرادی که پس از طلاق به روابط اجتماعی خود ادامه می دهند نسبت به کسانی که از اجتماع فاصله می گیرند بیشتر عمر می کنند.

دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید
قهوه بنوشید
در مصرف قهوه زیاده روی نکنید
به یادگیری ادامه دهید
خوب به نظر برسید
در شهر زندگی کنید
با ضربه ی روحی مقابله کنید
معنویت خود را بیابید
چرت بزنید
ذغال اخته بخورید
کودک درونتان را خوشحال کنید

برگردان عرب زاده