ورزش های هوازی

ورزش کردن برای سلامتی بدن بسیار مفید است و از ابتلا به برخی بیماری ها پیشگیری می کند. با انجام ورزش های هوازی بعد از 65 سالگی می توانید از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری کنید. در این مقاله از دکتر سلام به تاثیر ورزش های هوازی در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر پرداخته ایم. توصیه می کنیم که این مقاله را از دست ندهید. با ما همراه شوید.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

پزشکان در مطالعه‌ای به بررسی فوائد ورزش کردن در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر پرداختند. سال گذشته گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند یک سوم موارد ابتلا به بیماری آلزایمر از طریق تغییر در سبک زندگی قابل پیشگیری است. همچنین در این بررسی بر ۹ اقدام جهت کاهش خطر ابتلا به این بیماری تاکید شد که یکی از آنها انجام فعالیت‌های ورزشی بوده است.

در حقیقت پذیرفته شده که ورزش کردن روش خوبی برای پیشگیری از ابتلا به زوال عقل است و سازمان جهانی بهداشت هم توصیه کرده افراد ۶۵ سال به بالا باید در هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهند تا از خطر ابتلا به زوال عقلی در امان باشند. اکنون گروه دیگری از محققان آمریکایی به بررسی ژرف‌تر فوائد ورزش کردن روی قدرت شناختی با استفاده از ابزارهای جدیدتر پرداختند. در این مطالعه که روی ۱۱۴۵ فرد بزرگسال مستعد ابتلا به بیماری آلزایمر انجام گرفت مشخص شد عملکرد شناختی افراد مسنی که تنها ورزش هوازی انجام داده‌اند سه برابر بهتر از افرادی است که به انجام ترکیبی ورزش‌های هوازی و تمرینات تقویت کننده عضلات اقدام می‌کنند. همچنین افراد بزرگسالی که به طور کلی ورزش می‌کنند عملکرد بهتری نسبت به افرادی دارند که از انجام هر گونه حرکت ورزشی خودداری می‌کند.

منبع: شفا آنلاین