نیکوتین سیگار، خطر خشکی و حتی پارگی دیسک را در پی دارد!

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی وزارت بهداشت 1.5 درصد از جمعیت ایران سگاری هستند، یعنی حدود 1 میلیون نفر سیگاری در ایران وجود دارد. به طور میانگین سالانه 75 هزار نفر در ایران به علت استفاده از سیگار فوت می شوند.
هرگاه از زیان های ناشی از مصرف سیگار صحبت می شود بلافاصله ذهن‌ها به سمت بیماری‌های ریوی، سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های قلبی و مغزی و افزایش مرگ‌ومیر ناشی از مصرف آنها می‌رود درحالی‌که این همه ماجرا نیست و عوارض سیگار فقط محدود به این موارد نمی‌شود.

رژیم شوک نوروزی !

فرصت استثنایی کاهش وزن برای نوروز تنظیم رژیم اختصاصی با توجه به علایق غذایی و مزاح شما لاغری تضمینی و اصولی برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی دکمه زیر کلیک کنید

پروفسور “مایکل کازین” گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که استعمال سیگار با انتقال دهنده‌های درد تداخل ایجاد می‌کند و سبب بروز پوکی استخوان می‌شود.
این وضعیت در نهایت سبب بروز درد مزمن در ناحیه تحتانی کمر می‌شود که زندگی روزمره انسان را تحت الشعاع قرار داده و دشواری‌هایی به بار می‌آورد.
بر اساس تحقیقات این محققان، امروزه درد مزمن به تنهایی بعنوان یک بیماری تلقی می‌شود و بیمارانی که دچار آن می‌شوند به سرعت سیر نزولی از تغییرات جسمی، روانی و محیط زیستی را در زندگی خود تجربه می‌کنند و در نتیجه تمام فعالیتهای روزمره زندگی و کار و نقش‌های خانوادگی و اجتماعی آنها دچار اختلال می‌شود.

اثر سیگار بر کمر

کاهش جریان خون و تغذیه دیسک

اسیدی شدن محیط داخل دیسک

کاهش مقدار استخوان ستون فقرات و ایجاد پوکی استخوان

افزایش تغییرات دژنراتیو (آرتروز)

نیکوتین سیگار، خطر خشکی و حتی پارگی دیسک را در پی دارد!
تاثیر ترک سیگار بر بهبود کمردرد

طبق آخرین تحقیقات محققان افرادی که از کمر درد رنج می برند، هنگامی که مصرف سیگار را ترک می کنند کمر درد آن ها به میزان چشمگیری کاهش می یابد. پژوهشگران بر این باورند افرادی که کمر درد دارند برای درمان در مرحله اول باید مصرف سیگار را قطع کنند.

این پژوهشگران 5300 بیمار دچار کمردرد به علت مشکلات ستون فقرات را که تحت درمان جراحی یا غیرجراحی قرار گرفته بودند، برای 8 ماه تحت نظر قرار دادند.

هنگام شروع درمان، افراد که پیش از این سیگار را ترک کرده بودند یا هرگز سیگار نکشیده بودند، کمردرد بسیار کمتری را نسبت به بیماران سیگاری یا آنهایی که در طول این بررسی سیگار را ترک کردند، گزارش کردند. سیگاری‌های فعلی براساس همه رده‌بندی‌های تعیین شدت درد، میزان درد بالاتری نسبت به افرادی داشتند که هرگز سیگار نکشیده بودند.

بیمارانی که در طول دوره درمان سیگار را ترک کردند، بهبودی بیشتری از لحاظ کاهش کمردرد نسبت به بیمارانی پیدا کردند که به سیگار کشیدن ادامه دادند.

سیگار در درگیری عصب سیاتیک باعث اختلال در بهبود و ترمیم عصب می شود.

روشهای ترک سیگار برای پیشگیری از بیرون زدگی دیسک و کاهش کمر درد

استفاده از سیگار و قلیان میزان اکسیژن دریافتی بدن شما را کاهش می دهند و باعث می شوند تا مواد مغذی به دسیک های شما نرسند. سیگار و مشتقات آن با تولید مواد سمی در بدن شما باعث می شوند دیسک های شما دچار پیری زودرس شوند و همین مسئله سبب می شود تا دیسک های شما بیرون بزنند.

در ادامه راهکارهایی برای ترک سیگار پیشنهاد شده است. همه می دانند که ترک سیگار ساده نیست اما بسیاری می توانند سیگار را ترک کنند.چرا شما یکی از این افراد نباشید؟

برای ترک سیگار باید تصمیم قطعی بگیرید.
سعی نکنید سر خود را با این که بگویید ترک نمی کنم ولی میزان سیگار را کم می کنم کلاه بگذارید. این کار سودی ندارد. تصمیم بگیرید که میخواهید سیگار کشیدن را ترک کنید و بر تصمیم خود هم بمانید.یک روز را برای قطع سیگار کشیدن معین کنید و از آن روز برنامه خود برای ترک سیگار را اجرا کنید.

از محلهایی که در آنجا افراد سیگاری دور هم جمع می شوند یا مکانهایی که خودتان قبلا برای سیگار کشیدن به آنجا می رفتید خودداری کنید.

یک کار یا تفریح جدید را شروع کنید .
مثلا وقتی را که قبلا صرف سیگار کشیدن می کردید حالا به پیاده روی بروید یا به یک جای جدید بروید مثل یک مکان تفریحی جدید.

هر وقت هوس می کنید سیگار بکشید ، خودتان را با کار دیگری مشغول کنید.
می توانید کارهای هنری را که بلدید انجام دهید و یا حتی انجام و یادگیری یک کار هنری را شروع کنید.

می توانید خود را در خانه یا محل کار به انجام کاری مشغول کنید مثلا با بچه ها حرف بزنید یا برای آنها کتاب بخوانید.

میان وعده های سالم که خوردن آنها احساس خرد شدن می دهند مانند هویج یا آجیل مصرف کنید.

نیکوتین سیگار، خطر خشکی و حتی پارگی دیسک را در پی دارد!


آدامسهای بدون قند بجوید.

اگر لحظات بسیار سختی را برای دوری از سیگار تحمل می کنید برای کاهش آن می توانید آدامسهای نیکوتین دار بجوید و به تدریج به سمت آدامسهای بدون نیکوتین بروید.

عمیق نفس بکشید.
با عمیق نفس کشیدن می توانید حسی شبیه زمان سیگار کشیدن داشته باشید، اما قطعا احساس بهتری خواهید داشت زیرا که به جای دود هوای تازه تنفس می کنید.

اگرحس کردید کاملا بهم ریخته اید و به سیگار کشدن نیاز قطعی دارید، خودتان را مجبور کنید که 10 دقیقه صبر کنید.

اکثر اوقات پس از 10 دقیقه هوس شما فروکش کرده است و می توانید از سیگار کشیدن خودداری کنید. سعی کنید در این 10 دقیقه حواس خودتان را پرت کنید مثلا به یک دوست تلفن کنید، در یک فروشگاه قدم بزنید ، فیشها ی بانکی تان راپرداخت کنید و یا تلویزیون تماشا کنید.