نوشیدن آب

برخی از افراد برای کاهش وزن، از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنند و در ابتدا این رژیم مقداری وزن خود را کم می کنند، ولی بعد از مدتی با اینکه همه چیز را رعایت می کنند وزن شان ثابت می ماند و دیگر کاهش پیدا نمی کند. در این مقاله از دکتر سلام بهترین زمان نوشیدن آب برای کاهش وزن را آماده کرده ایم. با ما همراه شوید.

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید

یک متخصص تغذیه در خصوص مواد غذایی که می‌توان با مصرف آن‌ها سوخت و ساز بدن را افزایش داد توضیحاتی را ارائه داد.

محمد آذرفر گفت: برخی افراد بعد از اینکه شروع به رژیم گرفتن می‌کنند و مقداری کاهش وزن پیدا کردند، با اینکه همچنان از رژیم غذایی پیروی می‌کنند و حواسشان هم به خورد و خوراکشان است، روند کاهش وزنشان متوقف شده و به اصطلاح به ثبات وزن می‌رسند.

وی افزود: این دسته از افراد برای اینکه بتوانند باز هم به راحتی وزن کم کنند باید متابولیسم بدن خود را افزایش دهند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه می‌توان با مصرف غذای حاوی پروتئین متابولیسم پایه بدن را افزایش داد گفت: در مقایسه با پروتئین چربی و کربوهیدرات اثر کمتری روی انرژی پایه بدن دارند. جالب است بدانید بدن برای کار‌هایی مثل گاز زدن غذا، جویدن، بلعیدن، هضم گوارشی و متابولیسم به انرژی زیادی نیاز دارید و ۳۰ درصد از انرژی غذا‌هایی که می‌خورید را صرف این فعالیت‌ها می‌کند.

وی افزود: همچنین در بین غذاها، غذا‌هایی که دارای ترکیبات پبچبده‌ای هستند برای سوزانده شدن به کالری بیشتری نیاز دارند. از جمله این غذا‌ها می‌توان به گوشت‌ها، حبوبات و سبزیجات فیبری اشاره کرد.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: غذا‌هایی که حاوی پروتئین هستند علاوه بر اینکه متابولیسم را بالا می‌برد از اسیدآمینه لوسین تشکیل شده‌اند که از فواید آن این است که از تحلیل عضلات در حین رژیم غذایی می‌کاهند. برای مصرف پروتئین بیشتر علاوه بر اینکه در وعده‌های اصلی غذایی خود از غذا‌های پروتئینی استفاده می‌کنید در میان وعده‌های خود نیز از مغزها، تخم مرغ و حبوبات بیشتر استفاده کنید.

آذرفر افزود: بر اساس مطالعات انجام شده متابولیسم پایه در افرادی که در طول روز ۸ لیوان آب می‌نوشند نسبت به افرادی ۴ لیوان آب در طول روز می‌نوشند بالاتر است. اگر بخواهیم واضح‌تر توضیح بدهیم ۲ گروه را در نظر بگیرید که از رژیم یکسانی پیروی می‌کنند.

وی در پایان گفت: بعد از یک سال افرادی که بیشتر آب می‌نوشند ۳ کیلوگرم بیشتر از گروه دیگر وزن کم می‌کنند. برای کاهش وزن بهترین زمان برای نوشیدن آب ناشتا و پیش از صبحانه است. با نوشیدن ۲ لیوان آب پیش از صبحانه علاوه بر اینکه بیشتر لاغر می‌شوید از بروز یبوست در شما هم جلوگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس