شرکت های هواپیمایی در تلاش هستند تا تجهیزات حمل و نقل و ذخیره سازی فوق العاده سرد را برای حمل واکسن های کووید-19 تولید شده توسط دو شرکت فایزر و مدرنا که دوزهای آنها به سرما و انجماد زیادی نیاز دارند، آماده کنند.

به گزارش رویترز، یک نظرسنجی اخیر توسط یک انجمن حمل و نقل هوایی و زمینی نشان می دهد فقط 15 درصد از فعالان صنعت حمل و نقل برای انتقال کالاهای نزدیک به منفی 70 درجه سانتیگراد (-94 درجه فارنهایت) مورد نیاز واکسن شرکت فایزر آماده هستند در حالی که حدود 60 درصد نیز می توانند نیاز شرکت مدرنا برای توزیع برآورده کنند.

به طور معمول شرکت های هواپیمایی از کانتینرهایی با مواد خنک کننده مانند یخ خشک برای حمل محصولات دارویی استفاده می کنند، اما برخی از آنها کنترل دما ندارند و محصولات را مستعد حوادث غیرمترقبه مانند تاخیر در پروازها می کند.

واکسن کرونا

اکنون شرکت های هواپیمایی در حال بررسی گزینه های مختلفی از جمله استفاده از یک فریزر پلاگین بزرگ هستند که می تواند تقریبا به اندازه یک ماشین کوچک تا یک کپسول چند لایه هزینه داشته باشد که از نیتروژن مایع برای انتقال واکسن هایی که نیاز به یخ زدگی عمیق دارند، استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: فایزر تحویل واکسن خود را به 4 نقطه آغاز می کند

تقاضای بالقوه برای چنین بسته بندی های پیشرفته در ماه های اخیر بیش از دو برابر به سهام متخصصان ظروف سرد در آلمان کمک کرده است.

ایر فرانس-کی‌ال‌ام اعلام کرد در حال آماده شدن برای انجام یک آزمایش با یکی از داروخانه ها است که نمونه های ساختگی را در دمای بسیار پایین احتمالا از طریق فرودگاه فرودگاه اسپیخول آمستردام جابه جا کنند.

یکی از مدیران این شرکت هلدینگ هواپیمایی به رویترز می گوید: در این تمرین از جعبه هایی استفاده می شود که هر کدام ظرفیت 5 هزار دوز را دارند. در محموله های بعدی نیز ممکن است از ظروف فوق العاده سرد بزرگ تر اجاره شده استفاده شود. به علاوه یک کارگروه اختصاصی داریم که مراحل کار را با همه تیم های ما بررسی می کند تا مطمئن شویم در هیچ مرحله ای از این کار خطایی وجود نداشته باشد.

مترجم: الهه زارعی