هنگامی که لازلو ریموچی، قنادی در یکی از روستاهای مجارستان تصمیم گرفت در کارگاه کوچک خود ماسک روی شکلات بابانوئل بگذارد، او این کار را به عنوان یک شوخی برای بالا بردن روحیه مردم در میان بیماری همه گیر ویروس کرونا انجام داد، اما معلوم شد این یک اقدام زیرکانه تجاری است زیرا سفارشات این قناد به صورت آنلاین افزایش یافته و اکنون او به سختی می تواند همگام با تقاضاها پیش برود.

به گزارش رویترز، این قناد می گوید: من فکر می کنم تا وقتی بابانوئل می آید باید ماسک بزند زیرا باید الگوی خوبی برای مردم باشد.

وی برای پیگیری سفارشات مجبور به ساده سازی طرح شده و اکنون با استفاده از شکلات ایتالیایی بدون گلوتن، روزانه حدود 100 بابانوئل تولید می کند. او كلاه را به رنگ قرمز درآورده و ماسك ها را از نوارهاي كوچك مارسيپان سفيد تهيه كرده و روبان ها را هم اضافه مي كند.

ریموچی حتی مجبور شده است طرح شکلات بزرگتر بابانوئل خود را نیز تغییر دهد که در اصل بدون ماسک بوده است.

وی می افزاید: آنها پیچیده شده بودند، اما مجبور شدیم آنها را باز کنیم و به آنها ماسک اضافه کنیم زیرا مشتریان ما فقط بابانوئل های ماسک دار می خواهند.

در حالی که بابانوئل های ماسک دار خیلی طرفدار پیدا کرده اند، اما این قناد انتظار ندارد که اگر واکسن ها به کمک دنیا بیایند تا همه گیری را بکشد این کار دوام داشته باشد.

وی با لبخند ادامه می دهد: اطمینان دارم سال آینده فقط کسری از اینها را می فروشم زیرا بابانوئل دیگر مجبور نیست ماسک بزند.

مترجم: الهه زارعی