6 غذا و نوشیدنی با کمترین میزان کالری

وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد تمرینات سنگین و رژیم های غذایی محدود در وهله نخست به ذهن هر فردی خطور می کند. گرچه ممکن است نتایج خوبی با این دو روش حاصل شود، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که تغذیه لازم برای حفظ تناسب اندام و سلامتی شما را همزمان تامین کند. همانطور که گفته شد کاهش وزن در واقع کاهش کالری ها و متعادل سازی آن با غذاها و نوشیدنی هایی است که ارزش غذایی بالایی دارند.

به گزارش ایندیاتایمز، برای کمک بیشتر به شما در اینجا 6 غذا و نوشیدنی آورده شده است که با داشتن کمترین میزان کالری می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.

آب

آب بهترین نوشیدنی است که وقتی می خواهید وزن خود را کاهش دهید، می توانید فراوان بنوشید. نه تنها بدن شما را هیدراته نگه می دارد بلکه اشتهای شما را برای مدت طولانی تری کاهش می دهد. علاوه بر اینکه یک نوشیدنی غیر کالری است از احتمال کم آبی بدن نیز جلوگیری می کند و مایعات بدن شما را متعادل نگه می دارد.

بیشتربخوانید:مزایای نوشیدن آب برای مغز و اعصاب

سبزیجات خانواده کدو

سبزیجات خانواده کدو مانند کدو تنبل، خیار، کدو، لوفا و خربزه بسیار کم کالری و سرشار از ویتامین A هستند. با حفظ میزان متابولیسم بدن به کاهش وزن کمک می کنند.

میوه های خانواده مرکبات

میوه های خانواده مرکبات بسیار کم کالری هستند و همین امر آنها را برای افرادی که به دنبال کاهش وزن موثر هستند به انتخاب هوشمندانه ای تبدیل می کند. علاوه براینکه سرشار از ویتامین C و فیبر هستند با مراقبت از سیستم هضم، شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد.

چای سبز

چای سبز با خواص آنتی اکسیدانی بسیار به تقویت سیستم ایمنی و محافظت از بدن در برابر عفونت های مختلف کمک می کند. آنتی اکسیدان هایی که به عنوان کاتچین نیز شناخته می شوند با کمک به سوخت چربی ها تا حد زیادی سوخت و ساز بدن را تقویت می کنند.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز ممکن است ناخوشایند به نظر برسند، اما بسیار کم کالری هستند. همین که به آنها عادت کنید نه تنها باعث سلامتی و تناسب اندام می شوند بلکه به کاهش وزن نیز کمک می کنند. خانواده سبزیجات برگ سبز غنی از فیبر هستند که برای سیستم گوارش شما معجزه می کنند، همچنین با کاهش اشتها به شما کمک می کنند تا کالری دریافتی خود را کنترل کنید.

زنجبیل و سیر

زنجبیل و سیر از غذاهای کم کالری هستند که نه تنها جزو مواد غذایی اصلی در هر آشپرخانه ای محسوب می شوند بلکه به کاهش سطح کلسترول در بدن نیز کمک می کنند. علاوه بر این، در درمان التهاب و سایر بیماری های مزمن مانند دیابت نقش بسزایی دارند.

بیشتربخوانید:باورهای نادرست درباره انواع غذاها

مترجم: الهه زارعی

اشتراک گذاری (چگونه میتوانید این مطلب را برای دیگران بفرستید)

ساختمان پزشکان

  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.