بو کردن برخی رایحه ها به کاهش وزن کمک می کند

هنگام تلاش برای کاهش وزن یکی از چالش برانگیزترین کارها کنترل ولع مصرف شماست. محدود کردن کالری دریافتی و کنار گذاشتن غذای مورد علاقه برای شکل گرفتن و پیش رفتن روند لاغری اصلا کار آسانی نیست. بیشتر افراد در این هدف شکست می خورند و به ولع خود تن می دهند نتیجه نهایی آنها در رسیدن به هدف کاهش وزن خود ناکام می مانند. کنترل گرسنگی کار ساده ای نیست، اما راه هایی برای غلبه بر این مشکل وجود دارد مانند استشمام برخی رایحه ها. بو یا رایحه نقش مهمی در تحریک مغز و گرسنگی ما دارند. به گزارش ایندیاتایمز، برخی از رایحه ها با مهار گرسنگی می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.

سیب و موز

نه تنها خوردن یک عدد سیب می تواند به کاهش وزن کمک کند بلکه حتی استشمام آن نیز می تواند در روند لاغری موثر باشد، موز هم همینطور. مطالعه ای در بنیاد تحقیق و درمان Smell & Taste نشان داد افراد دارای اضافه وزن که هنگام گرسنگی بوی موز یا سیب سبز را استشمام می کنند در مقایسه با افرادی که این کار را انجام نمی دهند، وزن بیشتری از دست می دهند. این امر به این دلیل است که بوی این میوه ها می تواند اشتها را مهار کند.

بیشتربخوانیم:بروز مشکل برای حس بویایی و چشایی

بیشتربخوانیم:آشنایی با خواص بی نظیر موز / از تاثیر بر فشارخون تا آسم و دیابت

روغن زیتون

خوردن غذای پخته شده با روغن زیتون و استشمام آن هر دو می توانند احساس سیری را تقویت کنند. مطالعه ای که توسط مرکز تحقیقات شیمی مواد غذایی آلمان انجام شده نشان داد افرادی که ماست با عصاره معطر داشته اند کالری کمتری مصرف کرده و احساس سیری بیشتری داشته اند. روغن زیتون نیز مملو از MUFAs چربی های سالمی که می توانند چربی شکم را کاهش دهند، است.

شکلات تلخ

بوییدن شکلات تلخ می تواند هورمون گرلین را کنترل کند، هورمونی که اشتهای شما را تنظیم می کند و در هنگام گرسنگی سیگنال هایی به مغز شما می فرستد. مطالعه ای که در سال 2010 انجام شده نشان داد بوییدن شکلات تلخ باعث کاهش اشتها و ولع مصرف می شود، همچنین می توانید یک تکه شکلات تلخ بخورید زیرا در آن مواد مغذی مانند روی وجود دارد.

سیر

سیر یک ابرغذایی است که به دلیل خواص دارویی شناخته شده است. جدا از آن، همچنین می تواند به شما در کاهش گرسنگی کمک و از کاهش وزن شما حمایت کند. طبق مطالعه ای که در سال 2012 در ژورنال Flavour منتشر شد، رایحه های شدید غذا باعث می شود لقمه های کمتری بخورید. هنگام خوردن غذای حاوی سیر که بوی تند و تیزی دارد احتمال می رود کمتر غذا بخورید این اتفاق درباره فلفل چیلی هم صادق است.

بیشتربخوانیم:چرا باید صبح ها ناشتا سیر بخوریم؟

روغن نعناع

بوی نعناع فلفلی تازه نه تنها می تواند به افزایش تمرکز کمک کند بلکه می تواند گرسنگی شما را نیز برطرف کند. دلیل این امر ارتباط روغن نعناع با تحریک عصب سه قلو است. استشمام یک یا دو بار این روغن در روز نیز به تقویت متابولیسم کمک می کند.

بیشتربخوانیم:6 غذا و نوشیدنی با کمترین میزان کالری

مترجم: الهه زارعی

اشتراک گذاری (چگونه میتوانید این مطلب را برای دیگران بفرستید)

ساختمان پزشکان

  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.