سلامتی و حفظ ظاهری زیبا از جمله دغدغه‌های مراجعین کلینیک‌های پوست، مو و لیزر محسوب می‌شود. تعداد بالای مراجعین و دغدغه‌ی کادر درمان برای پاسخگویی بهتر، پردازش دقیق و طبقه‌بندی بهتر اطلاعات در زمره‌ی ضرورت‌های وجود نرم افزار کلینیک پوست و مو قلمداد می‌شود.

پوششِ تمام فرآیندهای مربوط به نوبت‌دهی بیمار از قبیل صدور قبض، ثبت کامل اطلاعات دفعات مراجعه و نسخه‌های قبلی، حسابداری امور دریافت و پرداخت، ثبت اسناد مالی و چاپ چک، ثبت اطلاعات مربوط به نوع دستگاه مورد نیاز و تعداد و دفعات دریافت شات، طول موج و فرکانس دستگاه و پردازش و ثبت سایر پروسه‌های وقت‌دهی در قالب یک نرم افزار کامل از سوی کادر درمان انتظار می‌رود.

همچنین لازم است در کنار ثبت اطلاعات و مدیریت جامع و کامل امور مالی، تنظیم هر نوع گزارش دلخواه در کنار جستجوی پیشرفته در هر بخش امکان‌پذیر باشد. ثبت نسخه در سیستم از سوی دکتر پوست و مو و تنظیم گزارش از مقایسه عکس قبل و بعد مراجع با توجه به خدماتی که بیمار دریافت کرده است، تنظیم گزارش از روند کلی درمان بیمار و هر نوع گزارش دیگری که عملکرد کلی دستگاه‌ها و دریافت درمان های مختلف را بررسی می‌کند مورد نیاز است.

در این مقاله سعی خواهیم کرد با توجه به نیازسنجی کلینیک‌های پوست، مو و لیزر، به ویژگی‌های مطلوب یک نرم افزار مطب پرداخته و در آخر به یک برنامه موفقِ موجود در بازار در این عرصه که نیازهای اصلی کلینیک‌ها را پاسخگو است، اشاره کنیم.

ویژگیهای مطلوب نرم افزار مطب مخصوص کلینیک پوست و مو

تنها در صورتی می‌توان به عملکرد درست و دقیق یک نرم افزار مطمئن بود که با نیازسنجی درست کادر درمان کلینیک پوست و مو طراحی شده باشد. در این بخش به صورت لیست‌وار به چند ویژگی برجسته یک نرم افزار کلینیک زیبایی و نرم افزار کلینیک پوست و مو موفق اشاره می‌کنیم.

 ۱. حسابداری و مدیریت مالی

از جمله اصلی‌ترین نیازهای مشترک این تخصص و سایر تخصص‌های پزشکی، رسیدگی به اسناد مالی، ثبت و چاپ چک، مدیریت تمامی مراحل دریافت و پرداخت است. بنابراین یک نرم افزار موفق لازم است ضمن برخورداری از تمامی این امکانات، با فیش‌پرینتر، چاپگر، بارکدخوان و دستگاه پوز هم هم‌خوانی و سازگاری داشته باشد.

 ۲. ثبت و طبقه بندی الکترونیک پرونده بیماران

حذف پرونده‌های کاغذی، ثبت تمامی اطلاعات بیمار و ضمیمه کردن آزمایش‌ها و عکس‌ها در سیستم، مقایسه عکس قبل و بعد بیمار بعد از برخورداری از فرآیند درمان، ثبت و تنظیم نوع سابقه بیمار و تعداد دفعات مراجعه و بررسی روند درمان از جمله مواردی است که در بالا رفتن سرعت و دقت رسیدگی به امور بیماران و مراجعین در کلینیک‌های زیبایی نقشی به‌سزا دارد.

۳. ثبت نوبت و صدور انواع قبض به شکل دلخواه

ثبت نوبت متناسب با وقت ویزیت سایر بیماران و زمان آخرین ویزیت مراجع، صدور انواع قبض در قالب‌های دلخواه و با لوگو و آدرس کلینیک، امکان اتصال به انواع چاپگر و دستگاه پوز، گزارش‌گیری آسان و سریع از اطلاعات در قالب قبض و دریافت انواع گزارش‌ها از سیستم همگی از جمله ضرورت‌های نرم افزار کلینیک‌های پوست و مو محسوب می‌شود.

۴. ثبت نسخه پزشک

ثبت و تنطیم نسخه از سوی پزشک در قالب برنامه می‌تواند سرعت و دقت را افزایش داده و خطاهای انسانی را به حداقل برساند.

۵. عملکرد با کیفیت و بازدهی بیشتر

یک نرم افزار کلینیک زیبایی با بالا بردن کیفیت عملکرد کلینیک‌ها و تضمین کسب رضایت خاطر بیماران و کادر درمان، سود کلینیک‌های پوست و مو را چند برابر کرده و باعث می‌شود یک کلینیک در بازار رقابتی دنیای امروز گوی سبقت را از سایر رقبا برباید.

 ۶. ارسال پیامک و ارتباط مستمر با بیماران

امکان ارسال پیامک به بیمار برای یادآوری زمان معاینه و پیامک شماره پرونده، پیامک‌های تبلیغاتی و پروموشن ها، پیامک‌های گروهی، ارسال پیامک برای تعریف تعرفه‌های جدید برای بیماران، اعلام تخفیف به مناسبت‌های مختلف و سرآخر پیامک‌های رضایت‌سنجی از بیماران درباره کیفیت خدمات دریافت کرده همگی از جمله مواردی محسوب می‌شوند که در آن ارسال پیامک از سوی کادر درمان ضروری قلمداد می‌شود.

۷. انبارگردانی و رسیدگی به وضعیت دستگاه‌ها

در یک کلینیک تخصصی پوست و مو لازم است اقلام دارویی‌ای از قبیل فیلر، ژل رووفیل، ژل آیدیا و یا دستگاه‌های تخصصی پوست و مو و تعرفه‌های هر یک به صورت منظم در یک سیستم جامع ثبت شوند. دسترسی آسان به اطلاعات و تنظیم گزارش‌های دلخواه از نوع و میزان مصرف کلینیک و کسر اتوماتیک مواد مصرفی پس از تجویز و خرید بیمار از جمله مواردی است که انبارگردانی اقلام دارویی را آسان می‌کند.

۸. امکان تعریف چند اپراتور و چند پزشک در یک سیستم

از آنجا که در یک کلینیک زیبایی امکان ارائه خدمات از سوی چند پزشک و چند منشی امکان‌پذیر است ضروری است که امکان تعریف هریک در سیستم وجود داشته باشد.

۹. تنظیم گزارشات در تمامی بخش‌ها

در کنار ثبت اطلاعات و مدیریت اموری از قبیل نوبت‌دهی،  نسخه‌نویسی، مدیریت قبوض و رسیدگی به انبار و سایر امور مورد نیاز در کلینیک‌های زیبایی، ضروری است که تنظیم هر نوع گزارش دلخواه در کنار جستجوی پیشرفته در هر بخش امکان‌پذیر باشد.

 ۷. یکپارچگی برنامه در ارائه خدمات

یکپارچگی برنامه در ارائه تمامی خدمات مورد نیاز در کلینیک‌های زیبایی و پوست و مو از جمله شرایط دیگر است. نرم‌افزار تخصصی کلینیک‌های پوست و مو باید با توجه به تمامی نیازهای موجود طراحی شده و خدمات دلخواه را ارائه کند.

8. به روز رسانی مرتب و پویا بودن نرم‌افزار

با توجه به اینکه به طور مرتب نیازهای جدید مطرح می‌شوند و ارائه خدمات از سوی کلینیک‌های زیبایی و پوست و مو تنوع بیشتری پیدا می‌کند، ضروری است که یک نرم افزار موفق مرتب به روز رسانی شده و تغییرات دلخواه کادر درمان را در قالبی بدیع ارائه کند. برطرف کردن هر نوع مشکل احتمالی در برنامه از سوی کادر درمان می‌تواند در پویایی هرچه بیشتر نرم افزار تأثیرگذار باشد.

9. تیم پشتیبانی متخصص و پاسخگو

و در آخر وجود یک تیم پشتیانی قوی و پاسخگو به همراه ارائه تمامی آموزش‌های مورد نیاز می‌تواند در صورت بروز مشکلات احتمالی در رفع نگرانی کادر درمان دخیل باشد و موجب کسب اعتماد و اطمینان هرچه بیشتر کاربران شود.

معرفی یک نرم افزار جامع مخصوص کلینیک‌های زیبایی و پوست و مو

با توجه به موراد گفته شده در بالا لازم است تا در پایان به یک نرم‌افزار موفق در بازار که تمامی امکانات گفته شده را در کنار ۳۰ سال تجربه و ارائه پشتیبانی و آموزش‌های لازم جمع کرده است، اشاره کنیم.

نرم افزار کلینیک پوست و مو و نرم افزار کلینیک زیبایی سیناپردازش هر دو نرم افزارهای جامعی جهت مدیریت امور مطب و کلینیک‌ها زیبایی و پوست و مو است.

نرم افزار مطب سینا که به صورت تخصصی مخصوص کلینیک پوست و مو و کلینیک زیبایی طراحی شده است با ارائه تمامی امکانات دلخواه کلینیک‌ها در قالب یک برنامه یکپارچه با امکان تعریف چند پزشک و چندین منشی با بهترین قیمت عرضه شده و با تضمین پشتیبانی و ارائه‌ی آموزش‌های رایگان به مدت یکسال بعد از خرید، درست همان نرم‌افزاری است دلخواه پرسنل، پزشکان و بیماران است و می‌تواند زیبایی و نظم و دقت را نه تنها به بیماران و مراجعین بلکه در قالب یک نرم افزار به پرسنل و پزشکان هدیه دهد.