معرفی چند ماده غذایی که برای رشد لازم است

balance

تغذیه با  موادغذایی بی ارزش  یعنی نرسیدن به تناسب اندام ،  استفاده از  انواع مختلف مواد غذایی سالم  مفیدترین شیوه  برای اطمینان از این مسئله است که به بدن تان مواد مفید مورد احتیاج را برسانید تا رشد کند . بنابراین در این بخش فهرستی از مواد مقوی  را در اختیارتان قرار می دهیم  که  پروتئین  آن دو برابر و کربوهیدرات آن کاهش یابد . مثلا شامل  یک اسید آمینه مهم به اسم لوسین است، یک

اسید آمینه زنجیره ای که درحقیقت  یک محرک آنابولیک و بخش ضروری  سنتز پروتئین عضله است . با برگزیدن  انواع کم چرب آن در واقع دارای محصولی هستید که در آن نسبت پروتئین به چربی بهتر است و حاوی قند و در نتیجه کالری کمتر می باشد .
البته طعم این نوع بسیار مناسب تر نیز می باشد . محصولات لبنی نظیر ماست چکیده جزو بهترین منابع حاوی کلسیم می باشند. یک ماده معدنی که به افزایش اکسیداسیون چربی کمک می کند . پژوهش ها نشان داده قدرت چربی سوزی محصولات لبنی به دلیل تاثیر بلقوه آن بسیار بیشتر از مصرف مکمل کلسیم است.که باید همیشه در یخچال تان داشته باشید :
۱- ماهی سیاه
گوشت این ماهی مثل مروارید سفید است و به همین دلیل از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد. محتوی پروتئین این نوع ماهی در مقایسه با ماهی قزل آلا و حلوا پایین است ، اما بهتری این دلیل برای مصرف این ماهی به میزان محتوی اسیدهای چرب امگا -۳ آن بر می گردد که در حد ۸/۲ گرم برای یک وعده ۱۸۰ گرمی است . پژوهش نشان داده افرادی که به مصرف این ماده غذایی به مدت شش هفته می پردازید چربی بدنشان را از بین می برند .ضمن اینکه به صورت هم زمان به کسب عضله می پردازند . مصرف این ماهی منجر به کاهش سطح کورتیزول می شود، یک هورمون استرس که توان تجزیه و تحلیل عضله را دارد . همچنین مداخلاتی نیز با تستوسترون دارد. اسیدهای چرب امگا-۳ همچنین منجر به افزایش کارآیی ژن های مسئول فرآیند چربی سوزی می شوند. مصرف بیشتر امگاهای ماهی می تواند منجر به بهبود عملکرد استفاده از اکسیژن توسط عضلاتی شودکه تحت فشار تمرین بوده اند . همچنین ، خستگی عضلانی را به تعویق می اندازند.
این ماده غذایی پروتئینی همچنین سرشار از سلنیوم است . یک آنتی اکسیدان بالقوه که به کاهش آسیب های عضلانی ناشی از تمرین های سخت کمک می کند .
۲- ماست چکیده
در سال های اخیر ، ماست های تولید شده در فروشگاه ها دچار تغییر و تحول گسترده ای شده اند . ماست های چکیده با توجه به فرآیندی که در آن مایعات از محصول
به همین دلیل است افرادی که به مصرف مواد غذایی بر پروتئین نظیر مواد لبنی می پردازند عضلات بیشتری کسب می کنند و چربی شکمی ندارند .

۳- گوشت چرخ کرده
دلایل فراوانی وجود دارد که لازم است به قصابی بروید و گوشت چرخ کرده تهیه کنید. گوشت چرخ کرده حاوی ۴۲ گرم پروتئین در هر ۱۸۰ گرم می باشد و اگر از نوع لخم و بدون چربی گوشت گوساله تهیه شود بسیار سودمند می باشد و در هر ۱۸۰ گرم آن می تواند ۶ گرم چربی پیدا کرد .
این گوشت در میان بهترین منابع غذای رژیمی حاوی کراتین سرشار است . همانطور که می دانید و به وضوح مستند است ، این ماده مغذی به بدنسازان کمک می کند آهن بیشتری جذب کنند و به طور نوعی محرک رشد عضله است. این ماده غذایی یکی از سالم ترین انواع گوشت قرمز است. حتماً آن را امتحان کنید و در تهیه استیک از آن بهره ببرید . در ضمن ، این گوشت فوق العاده سرشار از روی است . یک ماده معدنی که منجر به افزایش فرآیند تولید تستوسترون می شود .

۴- سبزیجات برگ های تیره
این سبزیجات دامنه گسترده ای را در بر می گیرد و فرقی نمی کند که از کدام یک از محصولات این دامنه استفاده کنید ، کلم یا اسفناج تفاوت زیادی ندارد.در کل ، سبزیجات حاوی برگ های تیره حاوی مواد غذایی بی شماری هستند . این محصولات حاوی کالری اندکی هستند ، اما سرشار از ویتامین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند . فرآیند ساخت و ساز مجدد عضلانی نیازمند شمار زیادی از این ریز مغذی ها و آنتی اکسیدان هاست و همین مواد است که باعث اهمیت بیشتر این مواد می شود . این نوع از سبزیجات همچنین حاوی منابع مناسبی از نیتریت های طبیعی است که منجر به افزایش سطح اکسید نیتریک در بدن می شود اکسید نیتریک به تحویل اکسیژن بیشتر و مواد مغذی به عضلات کار کرده کمک می کند . سبزیجات حاوی برگ های تیره منبع مناسبی از ویتامین هستند .
یک آنتی اکسیدان که در تولید کارنتین نقش مهمی دارد. کارنیتین به جهت عملکرد مناسب اکسیداسیون چربی مورد نیاز است .

منبع-bodyfull

اشتراک گذاری (چگونه میتوانید این مطلب را برای دیگران بفرستید)

ساختمان پزشکان

  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.