faddietcoversssg_400x300

یک  ارزیابی  بروی 48 کارآزمایی گوناگون درمورد رژیمهای غذایی نشان داد که  هیچ تفاوت حقیقی در  اندازه  کاهش وزن با   کالری  محدود مشابه دراین رژیم های غذایی دیده   نمی شود. این بررسی بواسطه  پژوهشگران  کانادایی انجام و نتایج آن در مجله ی  the Journal of the American Medical Association چاپ گردید.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

 در این48 مطالعه ی بالینی، 7286 نفر در رژیم های غذایی کم کالری  شامل  رژیم های غذایی کم چرب(نظیر رژیم های Rosemary Conleyو Ornish) و رژیم های غذایی کم کربوهیدرات (نظیر رژیم Atkinsو رژیم South Beach) شرکت داشتند. دراین بازنگری رژیم های بسیارکم کالری  درنظر گرفته  نشد.

دراین بازنگری  به میزان کاهش وزن بعد از اجرای رژیم های غذایی در ماه ششم  وماه  دوازدهم توجه گردید. درحالیکه در رژیم های کم کربوهیدرات درطی  6 ماه میزان  کاهش وزن  نسبت به 12 ماه  بیشتر بود اما تفاوت  بسیار کمی  بین رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کم چرب  مشاهده  شد، متوسط کاهش وزن درطی یکسال رژیم غذایی برابر با 7.3کیلوگرم بود.

محققان نتیجه گیری کردند تمام رژیم های غذایی بررسی شده دارای  فواید مشابهی درکاهش وزن هستند. افرادیکه  به منظور  کاهش وزن رژیم  می گیرند  باید رژیمی  را انتخاب کنند که رعایت و ادامه ی آن برایشان امکان پذیرباشد.

محققان  خاطر نشان می کنند که یافته های  آنها سایر مشکلات  سلامت نظیر  دیابت یا  تأثیر بر کلسترول را شامل نمی شود.

 افراد  مبتلا به دیابت  باید تأثیر رژیم های غذایی مختلف را بر قند خون خود  درنظر بگیرند. درحالیکه  دراین بازنگری  نتایج کاهش وزن در تمام رژیم ها با هم مشابه بود اما مطالعات  قبلی نشان  داده است رژیم  کم کربوهیدارت برای افراد دیابتی  برای رسیدن به اهداف هموگلوبین  A1Cبهتر پس از6 ماه و 12 ماه  مناسبتر است.

منبع-diabetestma