Reducing-White-Hair

آیا موهای شما دارد سفید می شود باید این را به یاد داشته باشید که به جزا ارثی بودن، بسیاری علتهای  دیگر هم  برای سفید شدن مو وجود دارد. آیا می‌دانستید که تعدادی از کمبودهای غذایی سبب کدر شدن مو می شوند؟

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

پس بدنبال غذاهایی باشید که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای حفظ رنگ موهای شما هستند و از مزایای سلامتی متعدد آنها لذت ببرید.

سبزیجات برگ سبز

برای آنکه ویتامین B مورد نیازتان را دریافت کنید، بدنبال سبزیجاتی با رنگ سبز تیره باشید. پوست سر شما برای تولید سلول‌های قرمز خون که اکسیژن و مواد مغذی را حمل می‌کنند، به ویتامین‌های B6 وB12 نیاز دارد. رنگ مو نیز بعلت وجود هورمون هاست، و ویتامین B12 نقش مهمی در تولید هورمون دارد.

شکلات

مس، برای تولید ملانین که منبع رنگ مو است، ضروری است. کمبود مس هم می‌تواند باعث خاکستری شدن موها شود. مس مورد نیازتان را می‌توانید بوسیله‌ی یکی از خوردنی‌های شیرین به دست بیاورید. شکلات نیمه شیرین، مقدار زیادی مس دارد. عدس و قارچ، از دیگر غذاهایی هستند که سرشار از مس می‌باشند.

سالمون

ماهی سالمون اغلب بخاطر مزایای درمانی‌اش خریدار دارد. بنابراین کمی تعجب آور است که بدانید این غذای دریایی، مواد ضروری مورد نیاز موهای سالم را نیز فراهم می‌کند. سلنیوم موجود در سالمون، بر تولید هورمون‌های ضروری برای موهای سالم، نظارت دارد.

انواع توت‌ها

انواع توت ها، مخصوصا توت فرنگی، یک روش خوشمزه برای دریافت مقادیر زیادی از ویتامین C هستند. ویتامین C به تولید کلاژن (که در فولیکول مو موجود است) کمک می‌کند و با رادیکال‌های آزاد که با روند پیری در ارتباطند، مبارزه می‌کند.

ویتامین A (که در میوه های نارنجی و زرد رنگ وجود دارد) و ویتامین E (که در آجیل و حبوبات یافت می‌شود) از دیگر ویتامین‌های آنتی اکسیدانی هستند.

بادام

بادام‌ها سرشار از ویتامین E و مس هستند. آنها یک میان وعده‌ی آسان برای جلوگیری از خوردن تنقلات بین وعده‌ها هستند. تعدادی از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بادام می‌تواند به پایین آوردن سطح کلسترول بد خون (LDL)کمک کند.

منبع-sorkhabsefidab