011113TeaYWTN-638x425

لیست منفعتهای نوشیدن چای همچنان رو به ازدیاد است ولی به چه دلیل نوشیدن چای در جلوگیری از ابتلا به دیابت موثر است؟

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

پلی فنلهای موجود در چای سبز به تنظیم قند خون دربدن کمک کرده و از ابتلا به دیابت جلوگیری یا به کنترل دیابت کمک می کنند:

·        چای حاوی  موادی به نام پلی فنل است این مواد آنتی اکسیدان هایی هستند که درهر گیاهی یافت می شوند.

·        چای سبز به طور خاص، با افزایش حساسیت سلولها کمک می کند تا قند بهتر متابولیز شود.

·        بر اساس تحقیقات انجام شده، احتمال ابتلا به دیابت در افرادیکه  حداقل 6 فنجان چای درهفته می نوشند، کمتر است.

به نظر می رسد بسیاری از خواص جوانی را در چای سبز می توان یافت. قرنها است که مردم  چای می نوشند و امروزه چای پس از آب محبوب ترین نوشیدنی در سراسر جهان است. علت بسیاری از این محبوبیت به فواید چای از جمله قدرت  پیشگیری این ماده از سرطان و افزایش سلامت روانی برمی گردد اما  چای دارای فوایدی  است که در پیشگیری  و کنترل دیابت موثر است.

دکتر Steinbaumمتخصص قلب می گوید: افراد مبتلا به دیابت در متابولیز قند دارای مشکل هستند دربدن این افراد  سلولها به اندازه  کافی به انسولین  حساس نیستند  وبه همین  علت انسولین  قادر به کنترل قند خون نمی باشد.

 چای بویژه چای سبز از طریق یک واکنش پیچیده ی بیوشیمیایی به افزایش حساسیت  سلولها کمک کرده وسبب بهبود متابولیسم قند در آنها  میشود. چای سبز برای افراد  دیابتی بسیار موثر است  زیرا به بهبود  عملکرد سیستم  متابولیکی  آنها کمک می کند.

در بازنگری تحقیقات انجام شده در مورد چای و دیابت، که نتایج آن در سال 2013 درمجله ی Diabetes and Metabolismمنتشر گردید، مزایای بالقوه ی چای در رابطه با دیابت و چاقی که یکی از فاکتورهای خطر دیابت است، مشخص گردید.

دراین بازنگری بر نتایج تحقیقات دانشمندان ژاپنی درباره ی کاهش 33 درصدی خطر ابتلا به دیابت درافرادیکه روزانه ی 6 فنجان یا بیشتر چای سبز می نوشند نسبت به افرادیکه کمتر از یک فنجان چای سبز درهفته می نوشند، تاکید شده است. در تحقیقات دیگری که توسط محققان تایوانی انجام شده بود مشخص گردید در افرادیکه  بیش از یک دهه بطور منظم چای سبز می نوشند اندازه ی دور کمر و میزان چربی بدنی  کمتر از کسانی است که مصرف کنندگان  منظم چای سبز نیستند.

دکتر Steinbaumمی گوید: نوشیدن چای برای افراد دیابتی ایده ی بسیار خوبی است زیرا چای حاوی پلی فنلهایی است که به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کرده و سبب انبساط عروق (vasodilation) می گردد که به کاهش فشارخون، جلوگیری از ایجاد لخته درخون و کاهش کلسترول کمک می کند و تمام این فواید در کاهش خطر بیماری قلبی که احتمال آن درافراد دیابتی بالا می باشد، موثر است.

 پلی فنل های چای سبز به کنترل قند خون  و پیشگیری یا کنترل دیابت  کمک می کنند.

  سوالی که پیش می آید  این است که کدام نوع چای برای افراد  دیابتی موثرتر است چای سبز یا چای سیاه؟

دکتر Steinbaumمی گویند: فوایدی که  در مورد مصرف چای به آنها اشاره شد در  همه ی انواع چای وجود دارد اما واضح است از بین  انواع چای، چای سبز برنده است زیرا با نوشیدن چای سبز مقادیر بیشتری پلی فنل نسبت به چای سیاه دریافت می کنید.

 او می افزاید: پلی فنل ها درمیوه جات وسبزیجاتی که رنگ های روشن و درخشانی دارند، وجود دارد. بنابراین داشتن رنگ بیشتر به معنای این است که چای سبز غنی تر از پل فنل ها است. در مورد  چای سیاه، هر چه رنگ نارنجی بیشتر باشد مقدار پلی فنل موجود درآن بیشتر است.

 اومی گوید: چای سبزبه بهبود عملکرد سیستم متابولیک افراد دیابتی کمک می کند. علاوه بر رنگ چای، چای سبز همچنین به دلیل داشتن برگهای سبز تخمیر نشده ی چای دارای مقادیر زیادتری پلی فنل است بنابراین این نوع چای واقعاً خالص است. از سوی دیگر چای سیاه ازبرگهایی که کاملاً تخمیر شده اند تهیه می شود بنابراین برخی از مواد مغذی خود را از دست می دهد. بعلاوه  درچای سیاه  مقدار کافئین 2 تا 3 برابر بیشتر از چای سبز است و افزایش کافئین  چندان مفید نیست.

پلی فنل ها: فراتر از نوشیدن چای برای افراد دیابتی

 فواید مصرف چای مشخص است اما علاوه بر چای مواد غذایی دیگری نیز حاوی پلی فنلها هستند که می توانند به پیشگیری  و درمان دیابت نوع 2 کمک کنند. میوه هایی مانند انواع توت، انگورها، سیب ها و انار به دلیل اینکه غنی  از رنگ هستند حاوی میزان بالایی پلی فنل می باشند . دکتر Steinbaumمی گوید: بروکلی، پیاز، سیر، گوجه فرنگی، بادمجان واسفناج نیز منابع  خوبی از پلی فنل هستند، همچنین زغال اخته ، پرتقال خونی، تمشک، توت فرنگی، ریواس، لیمو و کیوی نیز غنی از پلی فنل می باشند.