getty_rf_photo_of_pregnant_women_on_exercise_balls

ورزش در بارداری یک سری باید ها و نباید هایی دارد که خانم های حامله باید از آنها پیروی کنند و هم شرایط خود و هم شرایط جنین شان را در نظربگیرند

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

اگر خانم باردار شرایط غیرطبیعی داشته باشد؛ مثلا چند قلو باردار باشد یا سقط جنین متوالی داشته یا به نارسایی رحمی مبتلا باشد هم حتما باید برای انجام ورزش با متخصص زنان مشورت کند.

دکتر شاهین صالحی متخصص طب سنتی عضو هیات‌علمی دانشگاه شهید بهشتی نوشت: انجام ورزش‌های هوازی و ورزش‌هایی که کارکرد قلبی- ریوی را بالا می‌برند، در دوران بارداری برای همه مفید است اما خانم‌های باردار باید بدانند چه ورزش‌هایی را در چه شرایطی انجام دهند و از انجام چه ورزش‌هایی صرف‌نظر کنند.
اگر خانم باردار دچار خونریزی یا درد باشد یا سونوگرافی نشان دهد جفت سر راهی وجود دارد، ورزش کردن برایش ممنوع است. اگر خانم باردار شرایط غیرطبیعی داشته باشد؛ مثلا چند قلو باردار باشد یا سقط جنین متوالی داشته یا به نارسایی رحمی مبتلا باشد هم حتما باید برای انجام ورزش با متخصص زنان مشورت کند. به خانمی که در طول بارداری مشکلات خاصی را تجربه می‌کند مثلا دفع مایع دارد نیز ورزش توصیه نمی‌شود. در کل، خانمی که علائم نگران‌کننده دارد باید مجوز ورزش را از پزشکش بگیرد.
در بارداری بدون عارضه، پیاده‌روی و ورزش‌های سبک مثل تنیس روی میز مناسب است. یوگای مخصوص بارداری هم بسیار خوب است اما حرکاتی که به شکم فشار می‌آورد و شامل دراز کشیدن‌های متوالی یا پریدن است، نباید انجام شود.