images.jpg4587567

برای پیشگیری از اختلالات یادگیری در کودکان باید از سنین کم پی به این موضوع برد، تا از مشکلاتی که در آینده برای وی ایجاد می شود جلوگیری کنید.

«الهام شیرازی » فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان افزود: عمده ترین اختلالات یادگیری به خواندن، نوشتن و یادگیری ریاضیات مربوط است.
وی تصریح کرد: تشخیص بموقع اختلالات تکاملی همچون « اختلالات یادگیری»، بویژه در دو یا سه سال اول زندگی کودکان، پیش آگاهی خوبی خواهد داد تا مداخلات درمانی زودتر آغاز شود.
وی یادآور شد: چون دستیابی به نتایج مناسب خدمات درمانی در طولانی مدت حاصل می شود لذا با درمان بموقع کودک، این فرصت جهت استفاده از نتایج درمان و یادگیری در دوران مدرسه برای او وجود خواهد داشت.
شیرازی اظهارداشت: روان ، مجموعه ای از افکار، احساسات و رفتارهاست و اختلالات تکاملی در کارکرد برتر مغز نمود می یابد و روانپزشکان می توانند علامت های مربوط به اختلالات تکاملی را در افکار، احساس و یا رفتار فرد ببینند.
وی افزود: پزشکان براساس همین علامت ها، می توانند تشخیص بدهند که فرد دچار چه اختلال مغزی شده است.
وی، بیش فعالی، کم تمرکزی، کند ذهنی، اختلالات طیف اوتیسم، اختلال یادگیری، اختلال کنترل ادرار، اختلال تکامل حرکات ظریف و تعادل حرکتی و اختلال یادگیری زبان مادری را از انواع اختلالات مغزی عنوان کرد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: هریک از این اختلالات ، علایم و مداخلات درمانی خاص خود را دارد.
شیرازی ادامه داد: این اختلالات از تکامل کودک در دوران جنینی و یا پس از تولد از رشد مناسب و معمول کودک جلوگیری می کند که با تشخیص زودهنگام ، می توان نسبت به درمان آنها اقدام کرد و زندگی آینده کودک را بهبود بخشید.
همایش اختلالات عصبی – تکاملی با حضور و ارایه مقالات علمی روانپزشکان ، روانشناسان ، متخصصان مغز و اعصاب ، متخصصان کودکان ، متخصصان علوم اعصاب ، متخصصان توانبخشی از سراسر کشور در روزهای 17 و 18 دی ماه در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود.