images.jpg6587
سعی کنید مصرف شیر روزانه فرزندتان را از یاد نبرید و بدون شیر او را روانه مدرسه یا مهدکودک نکنید.

دکتر زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و درمان گفت: شیر، ماست، پنیر،‌ کشک و بستنی منابع سرشار از کلسیم هستند که در این میان شیر کم چرب بهترین است و در مصرف بستنی باید تعادل رعایت شود.
همچنین ضروری است حتی الامکان از شیر و لبنیات پاستوریزه استفاده شود و اگر نوع پاستوریزه آنها در دسترس نبود، شیر تازه به مدت یک دقیقه در حال هم زدن جوشانیده و سپس مصرف یا تبدیل به سایر فرآورده‌های لبنی مثل ماست و پنیر و بستنی شود.
وی گفت: اگر فردی با مصرف شیر دچار دل درد، دل پیچه یا اسهال شود، بهتر است هنگام مصرف شیر معده خالی نباشد ضمن اینکه جوشاندن شیر و مصرف شیر گرم در جلوگیری از دل درد مؤثر است.همچنین اگر طعم شیر مورد پسند کودک یا فرد بزرگسال نیست، می‌توان آن را با عسل یا میوه مثل موز، خرما و توت فرنگی مصرف کرد.
عبداللهی تأکید کرد: بهتر است کودک در سنین مدرسه حداقل در ساعات اول روز یک واحد شیر مصرف کنند و در حال حاضر با اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس می‌توان به افزایش دریافتی کلسیم و پروتئین کودکان کمک کرد ضمن اینکه مصرف شیر نقش ویژه‌ای در یادگیری ایفا می‌کند.
باشگاه خبرنگاران،
با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت