کنترل و کاهش کلسترول با تمرین های ورزشی

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

 

فعالیتی که باعث تپش قلب می شود می تواند افزایش رسوب چربی را حدود 15 سال به تاخیر بیندازد.

میزان کلسترول بد معمولا در میانسالی قبل از اینکه افت کند به اوج می رسد. اما کسانی که آمادگی جسمانی بالایی دارند از این امر مستثنی هستند.

 

کلسترول ماده ای چرب است که در جریان خوب وجود دارد و مقدار بیش از حد آن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مشکلات دیگر قلبی عروقی را افزایش دهد.

حدود 2.5 میلیون نفر در بریتانا برای دفع بیماری های قلبی و سکته مغزی استاتین های کلسترول دریافت می کنند، اما فعالیت جسمی می تواند سطح بیش از حد این چربی در خون را کم کند.

این امر که سبک زندگی سالم منجر به داشتن قلبی سالم می شود پس از یک مطالعه 35 ساله از 11500 مرد آمریکایی تایید شد.در این مطالعه ،سطح کلی کلسترول، لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول بد، لیپوپروتئین با چگالی بالا یا کلسترول خوب و تری گیلیسیرید (یکی دیگر از ماده های چرب موجود در خون) مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در کیلینیک در دالاس ، سطح آمادگی جسمانی و قلبی-تنفسی، توانایی قلب و ریه برای تامین اکسیژن به ماهیچه ها در طول ورزش در این مردان اندازه گیری شد.

مردانی با سطح آمادگی جسمانی پایین تری خطر بالایی برای دریافت کلسترول بالا در 30 سالگی داشتند، در حالی که مردانی با سطح آمادگی جسمانی بالاتر این امر را تا 40 سالگی تجربه نکردند.

و مردانی با آمادگی قلبی-تنفسی پایین در اوایل 20 و میانه های 30 سالگی ، به ترتیب میزانHDL و non-HDL آنها به سطح غیرطبیعی رسیده بود، در حالی که مردانی با آمادگی بالاتر مقادیر طبیعی برای ادامه زندگی داشتند.

دکتر یانگ مون (هدایت گر محققان این تحقیق) می گوید: این یافته ها نشان می دهد که بهبود سطح آمادگی قلبی و عروقی ممکن است شروع دیس لیپیدمی (dyslipidemia) را به تاخیر بیندازد.

ترویج این نوع سبک زندگی سالم به کاهش خطر تصلب شرایین و بیماری های قلبی و عروقی کمک کند.

دکتر پائولو بوفتا (از نیویورک)می گوید: تاکید و تلاش بیشتری نیاز است تا به مردم بیشتر درباره اهمیت ورزش آموزش دهیم، و پزشکان باید به بیمارانشان توصیه کنند تا برای آمادگی جسمانی بیشتر تلاش کنند.

متخصصان معتقدند رژیم غذایی که غذاهای فرآوری شده، نمک و گوشت قرمز کم و میوه و سبزیجات بیشتری دارد، سلامتی قلب را بالا میبرد.

مورین تالبوت می گوید: ما در حال حاضر می دانیم که فعالیت منظم جسمی می تواند به افزایش خوب سطح کلسترول HDL کمک کند و نقش با ارزشی در کنترل کلسترول بازی می کند.

این تحقیق نشان داد که سطح خوب آمادگی قلبی و عروقی می تواند افزایش سطح کلسترول را برای چند سال به تاخیر بیندازد.

کلسترول بالا تنها عامل خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی نیست، پس خیلی مهم است که سیگار نکشید، غذاهای سالم بخورید، وزنتان را کنترل کرده و فعال باشید.

 

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام ترجمه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع (hiDoctor.ir) مجاز می باشد.