xl_Facebook_greatest_624-1

شخصیت هر کس در دنیای مجازی براساس نوع استاتوسی که باری خودش اعلام می کند مشخص خواهد شد

محققان دانشگاه برونل لندن طی یک پژوهش، گروهی متشکل از 555 کاربر فیس‌بوکی را به منظور بررسی صفات شخصیتی نظیر برون‌گرایی، روان رنجوری، سازگاری، قدرت پذیرش، وظیفه شناسی و همچنین اعتماد به نفس و خودشیفتگی و انگیزه‌های مرتبط برای انتخاب موضوعات استاتوس‌های فیس بوکی مورد مطالعه قرار دادند.

نتایج این پژوهش نشان داد افرادی با اعتماد به نفس کم، مکررا استاتوس‌های مرتبط با روابط احساسی خود با شریک زندگی‌شان را به روز می‌کردند.

خودشیفته‌ها نیز دستاوردهای خود را به منظور اعتبارسنجی از سوی جامعۀ فیس‌بوکی به روز رسانی می‌کردند و در واقع چون “لایک” و نظرهای بیشتری را دریافت می‌کردند بیشتر برای این کار ترغیب می‌شدند.

علاوه بر این، خودشیفته‌ها تمایل بیشتری برای پست استاتوس‌های مرتبط با ظاهر فیزیکی نظیر رژیم غذایی یا ورزش کردنشان داشتند.

از سویی دیگر، بر اساس نتایج این پژوهش، افراد با وجدان نیز استاتوس‌های مرتبط با فرزند را پست می‌کردند.

به گفته محققان افرادی که لایک و نظرات بیشتری را دریافت می‌کنند از نظر اجتماعی مزایای بیشتری را تجربه می‌کنند در حالی که افرادی که این دو حالت را تجربه نمی‌کنند به نوعی مطرود اجتماعی قلمداد می‌شوند.

ایسنا