Healthy Looking Happy Young African American Male Ready Workout

در قسمتهای پیشین  “نکات ورزشی” بعضی شیوه های اشخاص خوش اندام را خواندیم. در این بخش در مورد سایر عادت ها  می خوانیم

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

۶ –  برای خودتون انتظارات کوچک به وجود بیاورید

یکی ورزش می کند تا در کنار ورزش از طبیعت اطراف و محیطی که دراون ورزش می کند، لذت ببرید. دیگری ورزش می کند تا با دوست خود که همیشه با او به ورزش می پردازد، ملاقات کند. فرد دیگری ورزش می کند تا فرصتی برای پیاده روی با همسر یا فرزندان خود داشته باشد. تمام اینها گرچه برای بعضی از افراد، ساده به نظر می رسند اما برای برخی دیگر،‌ حکم لذت و تفریح ورزشی رو دارند و انگیزه اونها برای ورزش کردن رو تقویت می کنند.

۷ –  ورزشی رو انجام بدهید که با شخصیت شما همخوانی داشته باشد

لازم نیست که یک فرد دیگر شما رو مجبور کند که ورزش خاصی رو انجام بدهید و یا در زمان خاصی ورزش کنید. خودتون بهتر از هر کس دیگری می دانید که چه چیز برای شما بهتر است. بسیاری از کسانی که از ورزش، فراری هستند و انگیزه کافی ندارند، در واقع نتوانسته اند ورزش مناسب برای روحیه و شخصیت خودشون رو پیدا کنند. مثلاً، افراد اجتماعی، معمولاً بهتر است که در ورزش های گروهی مثل دویدن گروهی شرکت کنند. اما افراد درون گرا، بیشتر از دویدن انفرادی لذت می برند. پس از این نکته کلیدی غافل نشوید و ورزش متناسب با روحیات خودتون رو انتخاب کنید و پیش بروید.

۸ –  هر از گاهی به خودتون جایزه بدهید

این در واقع، یکی از حقه هایی است که عادت ورزش رو در شما تقویت می کند. همه ما جایزه گرفتن رو دوست داریم و وقتی که جایزه ای در میون باشد، انگیزه بیشتری داشته و تلاش بیشتری هم به خرج می دهیم. این جایزه می تواند خرید یک دست لباس ورزشی جدید یا خرید وسایل جانبی بهتر برای دوچرخه ای که با اون ورزش می کنیم و یا شرکت در یک جلسه ماساژ درمانی باشد. هر از گاهی به خودتون بگویید که “هی! تو زحمت کشیده ای و لیاقت این جایزه رو داری”

۹ –  از انجام فعالیت های جدید نترسید و خودتون رو به چالش بکشید

انجام ورزش یکنواخت، بعد از مدتی خسته کننده و کسالت بار می شود. همچنین باعث می شود که وزن ما از یک جایی به بعد دیگر کم نشود. پس هر چند وقت یک بار، تکانی به برنامه ورزشی خود بدهید. مثلاً، ورزش جدیدی رو امتحان کنید یا با آشنایان ورزشی خود، مسابقه بگذارید. به این ترتیب، هم ورزش می کنید، هم وزن کم می کنید، هم تغییرات جدید برای تان هیجان انگیز خواهند بود و هم تفریح می کنید. دیگر چه چیز از این بهتر؟

۱۰ –  ذهن انعطاف پذیر داشته باشید

یا همه چیز یا هیچ چیز ! این طرز فکر که همه چیز باید عالی و بی نقص باشد وگرنه ارزش تلاش رو ندارد، کاملاً اشتباه است. به هر حال در زندگی اولویت هایی وجود دارند که باعث می شوند گاهی ورزش رو در درجه پایین تر اهمیت قرار بدهیم. اگر یک جلسه ورزش رو به هر دلیلی از دست بدهیم، نباید فکر کنیم که تمام زحمات ما نقش بر آب شده است و فرصت از دست رفته است. فردا هم روز خداست و زمان شروع دوباره. اگر فرصت کافی نداشته باشیم و به جای یک ساعت ورزش،‌ نیم ساعت ورزش کنیم، آسمان به زمین نمی آید. همان نیم ساعت هم خیلی خوب است. مهم این است که پیوسته حرکت کنیم. زیاد یا کم، مهم این است که حرکت رو متوقف نکنیم و نا امید و سرخورده نشویم.

شما کدامیک از نکاتی رو که در طی این دو پست نکات ورزشی به شما معرفی کردیم، رعایت می کنید و کدامیک به نظرتون مؤثرتر و مفیدتر است؟ آیا نکات دیگری هم هستند که فکر می کنید باید به این فهرست اضافه شوند؟ پیشنهادات خودتون رو در این زمینه، در قسمت نظرات با ما و سایر دوستان، در میون بگذارید.

منبع : yeka.ir