Weight Loss۱

کدام نوع  کربوهیدرات‌ها می‌توانند در  لاغر شد مؤثر باشند؟ در این بخش برایتان  توضیح خواهیم داد.چند صباحی است که ثابت‌شده  مصرف کالری کمتر از طریق محدود کردن رژیم غذایی می‌تواند در کاهش کلسترول، احتمال ابتلا به دیابت و حتی افزایش طول عمر در انسان‌ها و حیوانات نقش داشته باشد. تحقیقات اخیر نشان داده است که حداقل در حیوانات می‌توان همین نتایج را بدون حذف وعده‌های غذایی و یا کاهش کالری‌های مصرفی به دست آورد. راز آن رژیم غذایی پر کربوهیدرات و کم پروتئین است.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

موشهای آزمایشگاهی که از این رژیم غذایی استفاده می کردند نتایج مشابهی مانند آن گروه که 40% از کالری مصرف خود را کاهش داده بودند کسب کردند. و می‌توان گفت این رژیم سالم تر و در عین حال کاربردی‌تر است. همچنین تجربه نشان داده است که کمتر کسی می‌تواند رژیم کاهش 40 درصدی کالری را برای مدت طولانی اجرا کند و همچنین این کار می‌تواند تراکم استخوان، و قدرت باروری را کاهش دهد. به‌بیان‌دیگر با در نظر گرفتن یک رژیم پر کربوهیدرات مناسب می‌توانید سلامت بدنی خود را تضمین کنید.

در زیر به برخی از کربوهیدرات‌های مفید اشاره خواهیم کرد:

  1. بذر گنه گنه (کوینولا)

علاوه بر داشتن فیبر فراوان، بذر گنه گنه دارای پروتئین گیاهی با کیفیت است. همچنین میزان منیزیم و کروم آن نیز بالا است. منیزیم و کروم هر دو با هورمون کورتیزول که سبب ایجاد استرس و چاقی شکمی می‌شود، مقابله می‌کنند.

  1. لوبیا

شما می‌توانید انواع لوبیا را به عنوان قرص‌های کاهش وزن در نظر بگیرید. حبوبات دارای میزان بالایی از نشاسته مقاوم هستند این نوع کربوهیدرات کمترین تأثیر را بر میزان قند خون دارد زیرا مانند فیبر بدون آنکه هضم شود از بدن دفع شده و باکتری‌های مفید درون روده را تغذیه می‌کنند.

  1. سالاد پاستا

یکی از میان وعده‌های مناسب برای کاهش وزن آن است که پاستا را تند کنید. در این صورت به نشاسته مقاوم تبدیل خواهد شد. به این ترتیب بدون آنکه انسولین خونتان افزایش یابد می‌توانید از خوردن پاستا لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که پاستا سرد بماند زیرا اگر دوباره گرم شود خاصیت نشاسته مقاوم آن از بین می‌رود.

  1. استفاده از جو

شروع روز با یک کاسه جوی دیرپز می‌تواند به‌راحتی گرسنگی شما را مدیریت کرده و میزان لازم از بتا-گلوکان را برای بدنتان فراهم می‌آورد که می‌تواند به خوبی میزان کلسترول را کاهش دهد. همچنین اگر جو را با میوه همراه کنید تأثیر آن بیشتر خواهد بود.

  1. ذرت

درحالی که به نظر می‌رسد ذرت بوداده یک میان وعده بی‌ارزش باشد اما می‌توان گفت ذرت یک منبع غنی از فیبر است. بهتر است به جای استفاده از روغن یا کره از روغن نارگیل استفاده کنید. همچنین می‌توانید مقداری شکلات تلخ آب کرده و روی آن بریزید. دو پیمانه ذرت دارای 3 گرم فیبر و تنها 143 کالری است

منبع : nikoo.com