macrobiotic-meal

رژیم ماکروبیوتیک چیست؟

رژیم ماکروبیوتیک از غلات کامل، سبزیجات، لوبیاها، ماهی، غذاهای ویژه و محلی تشکیل شده است. غلات کاملی که در این رژیم به‌کار می‌روند عبارتند از برنج قهوه‌ای، جو بارلی، نان‌هایی که از گندم کامل تهیه می‌شوند، ذرت، جو دوسر و نودلی که از گندم سبوس دار تهیه شده است. سبزیجاتی که در این رژیم استفاده می‌شوند عبارتند از هویج، بروکلی، کلم بروکسل، کلم، کاهو، کدو تنبل، کلم قرمز، شلغم، قارچ و خیار.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

حبوباتی که در این رژیم توصیه می‌شوند شامل لوبیا قرمز، لوبیا چشم بلبلی و عدس است. غذاهای ویژه شامل سویا و مشتقات آن مانند توفو است که به صورت خشک شده و یا تازه استفاده می‌شود. ماهی در این رژیم، ۲ تا ۳ بار در هفته مصرف می‌شود که بایستی از ماهی‌های غیر چرب استفاده شود. در این رژیم ۱ تا ۲ فنجان آجیل‌ها، مغزها و دانه‌های روغنی در هفته توصیه می‌شود که از آن جمله می‌توان به تخمه آفتابگردان، تخمه کدو تنبل، کنجد، بادام، گردو و بادام زمینی اشاره نمود.

میوه‌های درختی مانند سیب، گلابی، زردآلو، گیلاس، هلو و انگور و همچنین میوه‌های بوته ای مانند توت فرنگی و تمشک در این رژیم توصیه می‌شوند. مصرف میوه به صورت کمپوت و میوه خشک هم به میزان ۲ تا ۳ بار در هفته ایراد ندارد. روغنی که این رژیم برای طبخ توصیه می‌کند، روغن کنجد، زیتون، نارگیل، آفتابگردان و ذرت است.

منبع : www.salamdr.com