13775295

خیار  اساسا به عنوان یک غذای سالم و کم کالری است،  چربی  نداردو منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی  است. گاهی اوقات خیار به عنوان عامل سفید کننده نیز استفاده می شود. خیار ویتامین های مختلفی مانند A، B و C، محتوای آب بالا و مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم، منیزیم و یا سیلیکون است. قرار دادن یک برش از خیار روی چشم  به  کاهش پف کردگی و تورم زیر چشم کمک میکند چون   اسید اسکوربیک و اسید کافئیک فراون دارد.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

یک عدد خیار متوسط حدود ۳۰۰ گرم وزن دارد. هر ۱۰۰ گرم از این سبزی حاوی مواد مغذی زیر است:

کالری ۱۵

سدیم ۲ میلی گرم

قند ۱٫۷ گرم

فیبر ۰٫۵ گرم

امگا٣ ۵ میلی گرم

امگا ۶ ۲۸ میلی گرم

پروتئین ۰٫۷ گرم

vitamin A
2درصد نیاز روزانه

vitamin C
5 درصد نیاز روزانه

vitamin K
21 درصد نیاز روزانه

فولات
۲ درصد نیاز روزانه

vitamin B5
3 درصد نیاز روزانه

کلسیم ۱۶ میلی گرم معادل ۲ درصد نیاز روزانه

منیزیم ۱۳ میلی گرم معادل ۳ درصد نیاز روزانه

فسفر ۲۴ میلی گرم معادل ۲ درصد نیاز روزانه

پتاسیم ۱۴۷ میلی گرم معادل ۴ درصد نیاز روزانه

منگنز ۰٫۱ میلی گرم معادل ۴ درصد نیاز روزانه

فیتو استرول ۱۴ میلی گرم

آب ۹۵٫۲ گرم

خیار برای مقابله با بوی بد دهان

یک حلقه خیار را به سقف دهانتان چسبانده و به مدت سی ثانیه با زبانتان نگه دارید. ترکیبات فیتوشیمیک موجود در این سبزی باکتری‌های دهان را که باعث بوی بدن می‌شوند خنثی می‌کند.

خیار برای لاغری و هضم غذا

خیار کم کالری و در عین حال سرشار از آب است. برای همین هم برای افرادی که قصد لاغری دارند بسیار مفید است. میزان بالای آب و فیبرهای غذایی موجود در خیار باعث می‌شود که بدنتان از شر سموم موجود در سیستم گوارشی خلاص شود و هضم غذا هم با راحتی بیشتری صورت بگیرد. اگر دچار یبوست هستید توصیه می‌کنیم که هر روز خیار میل کنید. به خاطر این که مصرف منظم خیار یک درمان طبیعی برای یبوست محسوب می‌شود.

خیار برای درمان دیابت، کاهش کلسترول و کنترل فشارخون

آب خیار حاوی هورمونی است که سلول‌های پانکراس برای تولید انسولین به آن نیاز دارند. انسولین نیز برای بیماران دیابتی مفید است. محققان به این نتیجه رسیدند که یکی از ترکیبات خیار به نام استرول می‌تواند به کاهش کلسترول بالا کمک کند. از این گذشته این سبزی حاوی میزان زیادی پتاسیم، منیزیم و فیبرها است. حتماً می‌دانید که فیبرهای غذایی برای تنظیم فشار خون بالا بسیار مفید است.

خیار یکی از منابع سیلیس است که برای سلامت مفاصل بسیار مفید است.اگر ناخن‌های دست و پاهایتان زود می‌شکنند باید بدانید که میزان بالای سیلیس موجود در خیار مانع از سستی و شکنندگی ناخن‌ها می‌شود.

ترکیب آب خیار با آب هویج برای تسکین نقرس و دردهای آرتریتی مفید است به خاطر اینکه میزان اسید اوریک را کاهش می‌دهد.

مصرف خیار موجب افزایش ادرار شده و به دفع سنگ های کلیه و مثانه کمک میکند.