Health-innovation-web

 یک کارآفرین خوب باید از سلامت کافی برخوردار باشد تا بتواند وظایف خود را به نحو احسنت انجام دهد!

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

پیـش‌درآمد؛ سلامـت بزرگ‌ترین سرمایه یک کارآفرین است، اما بسیاری از کارآفرینان وقتی به سلامت خود فکر می‌کنند اغلب گاهی جوگیر رفتن به باشگاه می‌شوند، گاهی درگیر استخر و سونا و گاهی به جان ساده کردن رژیم غذایشان می‌افتند.

دست آخر هم از خیر آن می‌گذرند. در هفته‌های قبل گفتیم که اشکال در عدم برنامه‌ریزی است و این‌که به قول انگلیسی‌ها «برنامه ریزی نکردن برای موفقیت مساوی است با برنامه‌ریزی برای شکست!»

از چهار قدم اصلی برای برنامه‌ریزی سلامت قدم اول آن یعنی هدف‌گذاری صحیح را دو هفته پیش توضیح دادیم.

قدم دوم یعنی روش متعهد کردن خود به هدف‌های تعیین شده را هفته قبل موشکافی کردیم و گفتیم تعهد به هدف برای دستیابی به آن و کسب موفقیت حیاتی است و دو عامل مهم به متعهد بودن کارآفرین کمک می‌کنند: «اهمیت هدف» و «توانایی کارآفرین».

اگر یک کارآفرین بخواهد در خود نسبت به هدفی تعهد ایجاد نماید باید اول از همه هدف برایش مهم باشد و دوم این‌که توانایی انجام فعالیت‌ها و کارهای مورد نیاز برای دستیابی به آن هدف را داشته باشد.

این هفته به قدم سوم می‌پردازیم:

قدم سوم طراحی یک برنامه قابل اجرا بر مبنای هدف دلخواه‌تان است.

شاید با من موافق باشید که دستیابی به یک هدف فرآیند پیچیده‌ای است که نیازمند تکمیل یک سلسله کارهای کوچک در راستای هدف است. مثلا کارهایی که برای رسیدن به یک هدف غذایی لازم است اینها هستند:

دانستن بیشتر در مورد مواد غذایی مختلف، یافتن دستور تهیه غذاهای سالم، ایجاد یک فهرست خرید برای تغذیه سالم هفتگی، تهیه ظروف مناسب برای نگهداری مواد غذایی، شناسایی مغازه‌هایی که محصولات سالم را به قیمت ارزان می‌فروشند، اختصاص دادن یک زمان از شب یا آخر هفته‌تان به پختن یا آماده کردن غذاهای سالم… و فهرست کارها همین طور ادامه خواهد داشت.

خب در این سومین قدم برای تغییر مثبت در شما دوست کارآفرین، کارهایی را که لازم است برای رسیدن به هدف‌تان ـ که در ستون دو هفته پیش با هم تنظیم کردیم ـ را شناسایی کرده و الان فهرست کنید.

بعضی از اهداف فقط نیازمند یک سری فعالیت‌های کوچک هستند. البته بعضی دیگر فهرست بلندبالاتری از کارهای مورد نیاز دارند. قبل از خواندن بقیه مطلب، قدری وقت بگذارید و به استراتژی‌هایی فکر کنید که برای دستیابی به هدفتان نیاز دارید. خودتان فکر می‌کنید چه تغییراتی را می‌توانید، ایجاد کنید.

مثلا اگر هدف شما تغذیه سالم است آیا می‌توانید خودتان را در حال آشپزی در خانه به جای رفتن به رستوران تصور کنید؟ یا در حال بردن ناهار از خانه برای محل کار؟ یا بردن ناهار از خانه برای دانشگاه؟ یا تصور کنید در هفته دفعات بیشتری برای خرید به میوه فروشی می‌روید؟

اگر هدف شما فعالیت ورزشی مفیدتر است می‌توانید همین الان تمرین کنید و خودتان را در حال رفتن به باشگاه آن‌ هم سه بار در هفته ببینید، [چه می‌بینید؟] یا خودتان را در حال بازی بسکتبال یا فوتبال در کنار دوستانتان تصویر کنید.

دوستان! کارآفرینان! تصویرسازی ذهنی از فعالیت‌هایی که باید برای دستیابی به هدف‌تان انجام دهید و سپس تند تند جلو رفتن در این تصویر تا رسیدن به نقطه‌ای که خودتان را در حالی که به هدف رسیده و از خط موفقیت عبور کرده‌اید و از بودن در آن موقعیت لذت می‌برید (و سپس نیشگون گرفتن از ران پای چپ‌تان‌/‌ مترجم) به شما در پیگیری آن هدف کمک زیادی خواهد کرد. امتحان کنید.

همین الان یک کاغذ و قلم (یا حتی گوشی هوشمندتان) را بردارید و این تمرین را با من انجام دهید. در بالای صفحه هدف مربوط به سلامت‌تان را بنویسید (تایپ کنید). بنویسید که هدف شما چه شکلی خواهد داشت؟ چه چیزی شما را متوجه می‌کند که به هدف‌تان رسیده‌اید و خط موفقیت را پشت‌سر گذاشته‌اید؟

و در خط بعدی شروع کنید و کارهایی را که برای رسیدن به این هدف احتیاج دارید یکی پس از دیگری فهرست کنید. سپس کمی دست به سر و روی فهرستتان بکشید تا دلخواهتان شود. این فهرست کارها کلید موفقیت شما در رسیدن به هدف‌تان خواهد بود.

تبریک می‌گویم! شما یک برنامه ساده ولی کاربردی برای دستیابی به هدفتان را طراحی کردید. هروقت از فهرست‌تان راضی بودید (آنقدر راضی که بتوانید آن را به کس دیگری پیشنهاد کنید) آن را در جایی نگهدارید مثلا در کیف پولتان (یا در موبایلتان).

این فهرست را نگه دارید تا در هفته بعد با شما راجع به فوت و فن کوزه‌گری برنامه‌ریزی یعنی چگونگی ساخت یک مهارت در خود، روش‌های گردآوری اطلاعات مورد نیاز، اهمیت دریافت پشتیبانی از اطرافیان، چگونگی ایجاد تغییر در محیط پیرامون و یک سری کارها و استراتژی‌های مهم دیگر صحبت کنم.

قدم سوم رو نیمه‌کاره رها می‌کنیم، اما شما ما رو رها نکنین که چو تخته پاره در موج رها رها رها شیم. هوا شیم. اون آهنگ دشتی رو بذار، کمک شوفر! با سپاس از همه. ممدقرقی همین الان. مرز ارمنستان.