getty_rf_photo_of_woman_lifting_weights
برای بلندقدشدن در دوره سالمندی بهترین کارهای ممکن را در اختیارتان قرار داده ایم.

یکی از عوارض متداول افزایش سن در بانوان کوتاه شدن قد است.
گفتنی است، اغلب زنان از دهه 40 زندگی خود بتدریج با کاهش قد مواجه می‌شوند و در 70 سالگی بیشتر از 2 اینچ و نیم از قد خود در دهه 20 زندگی را از دست می‌دهند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، کوتاه شدن قد در مردان و زنان وجود دارد اما در زنان شدیدتر از مردان است.
کارشناسان علل مختلفی برای توجیه کوتاه شدن قد در زنان را نام می‌برند که از آن جمله عادات ناصحیح نشستن، راه‌رفتن، استفاده مداوم از کفش‌های پاشنه بلند، افزایش وزن و عدم کنترل وزن بویژه پس از بارداری، استفاده مداوم از تلفن همراه، تبلت و یا کامپیوتر شخصی و خم کردن گردن، تغذیه نامناسب، کمبود کلسیم و ویتامین D‌، پوکی استخوان و نیز عدم ورزش کافی است.
پزشکان برای جلوگیری از کوتاه شدن قد بویژه از دوران میانسالی و سالمندی به بانوان توصیه می کنند از خم کردن بیش از حد گردن بویژه هنگام کار با وسایل الکترونیکی مانند موبایل و یا کامپیوتر خودداری کنند و این وسایل را هم‌طراز با چشمان خود نگه داشته و استفاده کنند.
عدم پوشیدن کفش پاشنه بلند یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از کوتاه شدن قد است زیرا به دلیل فشار وارده از پاشنه به ستون فقرات فاصله بین مهره‌های کمر تا حد زیادی از بین می‌رود.
نوشیدن مقدار فراوان آب می‌تواند به حفظ بافت ژلاتینی بین مهره‌های کمر کمک کند. ورزش کافی، مصرف کلسیم و تحت نظر متخصص ارتوپدی قرار گرفتن برای انجام ورزش‌های کششی از جمله دیگر راه‌های جلوگیری از کوتاه شدن بیش از حد قد است.
با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت