211

آیا دوست دارید در عرض ده روز وزنتان را کم کنید؟ اگر رژیم غذایی خوبی داشته باشید، و ورزش های مناسبی را انتخاب کنید می توانید وزن های اضافه را کم کنید. “مانیش داگار” (کارشناس تناسب اندام) چند نکته در این زمینه به ما تذکر می دهد:

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

-رژیم غذایی:

یکی از قوانین اساسی برای از بین بردن چربی های شکم این است که شخص باید کالری کمی دریافت کند. مصرف روزانه ی پنج تا شش وعده غذایی کوچک یک ضرورت بوده و باید مقدار کافی پروتئین، چربی های سالم و کربوهیدرات کمی دریافت کنید. (چربی هایی مثل امگا 3، امگا 6، امگا 9، تخم کتان، روغن زیتون)مصرف سبزیجات سبز هم خیلی مهم است، زیرا علاوه بر سم زدایی از بدن، سرشار از فیبر و کربوهیدرات های پیچیده هستند.

-ورزش کرانچ:

انجام ورزش های کرانچ شکمی، کرانچ معکوس، زانوبه آرنج خیلی موثر هستند. برای انجام آن سر و شانه هایتان را از کف زمین بلند کرده و به اندازه سه نفس عمیق به همان حالت بمانید، بعد دوباره به حالت شروع برگردید. شما در عضلات شکم احساس فشار خواهید کرد. فراموش نکنید که در حین انجام کرانچ شکمی دستهایتان را در پشت سر قلاب نکنید.

-ورزش پلانک:

پلانک (Planks) یکی از بهترین ورزش هایی است که می توانید برای قسمت میانی بدن (شکم، پهلو، کمر) انجام دهید، زیرا به طور یکسان این قسمت بدن را قوی کرده و به کمرتان شکل می دهد. با توجه به نوع پلانک، می توانید کمر، بازو، شانه، ماهیچه سرین و عضلات عقب ران را درگیر کنید. از انواع ورزش پلانک می توان از پلانک ساعد، حرکت تخت با دستان صاف، پلانک با بالا بردن دست یا پا، پلانک از بغل و پلانک با یک پا نام برد.

ورزش های کمر:

یکی از افسانه های بزرگ در زمینه کوچک کردن شکم این است که انجام ورزش کرانچ کافیست. انجام این ورزش امری ضروریست ، اما کرانچ فقط ماهیچه های میانی بدن را قوی کرده و استقامت ایجاد می کند. برای کاهش چربی های دور شکم، باید تمرینات اینتروال HIIT را با کرانچ ترکیب کرده تا نتیجه دلخواهی بگیرید. با حرکاتی کاردیو مثل پرش یا طناب بازی، حرکت پروانه، بارپی (burpee) و راه رفتن با دست شروع کنید.

دویدن و جاگینگ شکل خاصی از فعالیت های جسمی هستند:

دویدن منظم استخوان ها را قوی کرده و آمادگی جسمانی قلبی عروقی را بهبود می دهد و در نهایت باعث می شود وزنی سالم داشته باشید. تفاوت بین دویدن و جاگینگ (jogging) زیاد است ، اما هر دوی آنها شکلی از ورزش های هوازی هستند.

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد.