آیا می دانستید که بسیاری از نشانه های قابل مشاهده پیری را می توان به کاهش میزان حجم ربط داد، در حالی که بافت چهره تحليل مي رود و خطوط در اطراف بینی، دهان و گونه ها ظاهر مي شوند. پرکننده های پوستی می توانند اين حجم كم را جبران كنند و باعث بهتر شدن چين هاي پوستي و حجم دار شدن لب ها و ايجاد ظاهري جوانتر شوند.

پرکننده های پوستی تزریقی چیست؟

پرکننده های پوستی مواد ژل مانندی هستند که در زیر پوست تزریق می شوند تا میزان حجم از دست رفته وخطوط  پرتر كنند. تعداد زيادي از مردان و زنان هر ساله این درمان محبوب جوانسازی صورت را انتخاب می کنند که می تواند راه های مقرون به صرفه ای برای جوان تر شدن بدون جراحی باشد.

چطور می توان ظاهر پوست را بهبود بخشید؟

در حالت كلي مي توان خطوط اطراف بینی و دهان را بهبود بخشید و باعث افزایش و بازگرداندن حجم به گونه ها  و افزایش حجم لب ها شد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که همیشه اطمینان حاصل کنید كه مواد مورد استفاده، مورد تاييد FDA باشند. در ادامه به انواعي از ژل های مورد تایید FDAو وزارت بهداشت اشاره می کنیم.

معرفی انواع ژل های مورد تایید و معتبر :

اسید هیالورونیک (HA)

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که  در پوست شما یافت می شود. این ماده کمک می کند تا حالت پوست بهتر و هیدراته شود. پرکننده های HA به طور معمول نرم و ژل مانند هستند. نتایج موقت هستند و بین 6 تا 12 ماه یا بیشتر طول می کشد تا بدن به تدریج و به طور طبیعی ذرات را جذب کند. اکثر پرکننده های HA با لیدوکائین تزریق می شوند تا به کاهش ناراحتی در طول و پس از درمان كمك كنند.

کلسیم هیدروکسی اپاتيت (CaHA)

هیدروکسی آپاتيت کلسیم نیز یک ماده طبیعی است که عمدتا در استخوان های ما یافت می شود. هنگامی که در یک پرکننده استفاده می شود، ذرات کلسیم تقریبا میکروسکوپی هستند و در یک ژل صاف به حالت تعلیق درآمده اند. قوام یک پرکننده CaHA به طور معمول ضخیمتر از پرایمر اسید هیالورونیک است و به طور معمول طولانی تر باقي مي ماند (حدود 12 ماه برای اکثر بیماران). همچنین گزارش شده است که هیدروکسی آپاتيت کلسیم به تحریک تولید کلاژن طبیعی کمک می کند و معمولا برای خطوط و چین و چروک های عمیق استفاده می شود.

اسید Poly-L-لاکتیک

اسید لاکتیک Poly-L یک ترکیب سازگار با محیط زیست (به معنی استفاده از آن در بدن) و یک ماده مصنوعی قابل تجزیه است. این ماده  سال ها است که در دستگاه های پزشکی مانند بخيه هاي قابل جذب استفاده شده است. محصولات پلی اتیلن اسید لاکتیک به طور فنی به عنوان “تحریک کننده های کلاژن” طبقه بندی می شوند، زیرا مکانیسم اصلی آن ها صاف کردن خطوط  پوست و بازسازي کلاژن طبیعی است. اسید لاکتیک Poly-L به طور معمول برای درمان چین و چروک های عميق ترصورت استفاده شده  و نتایج ممکن است بیش از 2 سال طول بکشد. .

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

پلی متیل متاکریلات (PMMA) یک ماده مصنوعی، سازگار با محیط زیست است که برای سال ها در پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. در پرکننده های پوستی، PMMA شکل “میکروسفور”  است که به طور نامحدود در زیر پوست باقی می ماند تا حمایت مداوم را ادامه دهد. پرکننده های PMMA همچنین باعث تحريك کلاژن سازي(یک ماده طبیعی در پوست است که ساختار و استحکام را فراهم می کند) می شود.

تزریق چربی اتولوگ (پیوند چربی صورت)

تزریق چربی اتولوگ تنها درمان پرکننده تزریقی است که نیاز به عمل جراحی دارد، اما نتایج ممکن است برای سال ها طول بکشد. چربی خود فرد را از ناحیه دیگری برداشت می کنیم که معمولا این کار با استفاده از لیپوساکشن انجام می شود. پس از انجام یک سری آنالیزاها، چربی برای کمک به بازگرداندن حجم به گونه، زير چشم یا مناطق دیگر تزریق می شود. تزریق چربی برای انجام ایمن و رسیدن به نتایج عالی نیازمند آموزش تخصصی است و تنها باید توسط يك پزشك با تجربه انجام شود .

ممکن است از خود بپرسید که : “کدام یک از پر کننده ها برای من مناسب است”؟

با توجه به تنوع زیاد محصولات پرکننده های پوستی در دنیای پزشکی، بدون يك راهنما خوب نمی توان تصمیم گرفت کدام روش برای شما می تواند تاثیرگذارتر باشد. همچنین هر محصول به طور منحصر به فرد براي محل خاصي فرموله شده است برای همین بهترین راهنما می توان پزشک متخصص در این زمینه یعنی متخصص پوست و مو باشد.

آنچه در طول درمان انتظار می رود

در مورد پرکننده های پوستی که به صورت غیر جراحی انجام می شوند، درمان اولیه شما با یک مشاوره آغاز خواهد شد، در طی آن شما با جراح زیبایی خود ملاقات خواهید کرد تا نگرانی ها و اهداف خود را مورد بحث قرار دهید.

پرکننده های پوستی

مشاوره قبل از درمان

در طول مشاوره، جراح زیبایی شما منطقه مورد نظر را ارزیابی و سابقه پزشکی شما را بررسی می کند. در حالی که خطرات ناشی از پرکننده های پوستی کم است، شما باید قبل از درمان به طور کامل از سابقه بیماری خود مطلع شوید زیرا علایم آلرژی، شرایط پوستی یا داروها، می توانند ایمنی یا نتایج شما را به خطر بیاندازند. به عنوان مثال، اگر شما گروه NSAID ها (به عنوان مثال آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن) مصرف می کنید باید به این موضوع آگاه باشید که احتمال کبود شدن در شما زیاد است چرا که این دسته از دارها کبودی را افزایش می دهند.

درمان پرکننده تزریقی شما

درست قبل از درمان واقعی، منطقه تمیز خواهد شد و ممکن است یک بي حسي موضعی برای خنثی کردن منطقه قبل از تزریق، زده شود. بسیاری از محصولات پرکننده حاوی لیدوكائین، بی حسي ملایم هستند كه هدف آن كمك كردن به كم كردن ناراحتی در طول و پس از درمان است. بسته به محصول و مناطق تحت درمان، شما مي توانيد نتایج را بلافاصله پس از دریافت تزریق پرکننده ملاحظه كنيد. برخی از بیماران کبودی و تورم خفیفی دارند اما این علائم موقتی هستند و باید در طی روزهای پس از درمان محو شوند. شما بعد از درمان می توانید به فعالیت های عادی خود بازگردید، اما جراح زیبایی شما ممکن است از شما بخواهد چند روزی حرکات ورزشی یا فعالیت های سنگین انجام ندهید.

اگر تزریق چربی دارید …

پیوند چربی صورت یک روش جراحی است و پروتکل درمان دراین روش متفاوت است. به طور معمول، پیوند چربی به عنوان یک روش سرپایی با استفاده از بیهوشی عمومی یا بیهوشی موضعي و  با آرامبخش انجام می شود.

چه مدت نتايج باقي  مي مانند؟

مدت زمان تأثیر مواد پرکننده های پوستی به مواردی از جمله محصول، محل درمان و بدن بیمار بستگی دارد. به طور کلی، محصولات سنگين تر، بیشتر طول می کشد، اگر چه این يك قانون نيست. پرکننده های اسید هیالورونیک موقتی ترین گزینه هستند، بنابراین اغلب برای بیماران پرکننده اول توصیه می شود. معمولا 6 تا 18 ماه طول می کشد تا از بین بروند. ژل تزریق شده به لب ها کمی سریعتر از خطوط خنده جذب می شوند . بعضی از پرکننده های HA، مانند VOLUMA، برای مدت طولانی فرموله می شوند، اما معمولا به مناطق خاصی مانند گونه ها قابل تزریق هستند.  تزریق چربی به طور نامحدود ادامه می یابد؛ با این حال همه سلول هاي چربي باقي نمي مانند. در ابتدا، جراح زیبایی شما ممکن است سطح درمان را بیش از حد پر کند و در نتیجه نگاه ابتدایی بیشتر است که به تدریج به ظاهر طبیعی تر می رسد.

آدرس : زعفرانيه، خیابان مقدس اردبیلی، بين كيهان و پسيان، پلاك٣١، ساختمان ايكياس، واحد١٣

سایت اقای دکتر خیرخواه

http://instagram.com/doctor_kheirkhah

http://telegram.me/doctor_kheirkhah

تماس مستقیم: 22172657 – 22172659