مشاوره زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

koodake-chagh

اگر در مورد وزن کودک تان نگران هستید، تعلل نکنید، با کمک و حمایت شما، کودک می تواند تغییرات لازم را در شیوه زندگی و عادات غذایی خود، برای رسیدن به وزن مناسب و حفظ آن در ادامه زندگی اش، به وجود بیاورد.

کودکی که دچار اضافه وزن باشد و شاخص توده بدنی اش 30 یا بیشتر باشد، چاق محسوب می شود. شاخص توده بدنی (BMI)، از تقسیم وزن بر حسب گیلوگرم بر مجذور قد بر حسب متر به دست می آید. چاقی در دوران کودکی خطراتی مثل کلسترول و فشارخون بالا و دیابت نوع دو را به همراه دارد.

1

به رژیم غذایی فرزندتان توجه داشته باشید. غذاهای پر کالری مثل فست فودها و تنقلات شیرین مانند نوشابه و شکلات و دسر باعث افزایش وزن می شود. طبق دستورالعمل رژیم غذایی سال 2010، یک پسر بچه 6 ساله کم تحرک، باید 1200 تا 1400 کالری، اگر فعالیتش در حد متوسط است، 1400 تا 1600 کالری و اگر فعال است، 1600 تا 2000 کالری در روز مصرف کند.

2

به سطح فعالیتهای فرزندتان توجه کنید. فعالیت های بدنی کالری ها را می سوزاند، بنابراین ورزش نکردن به افزایش وزن او کمک می کند. کودکی که به جای دوچرخه سواری و بازی های ورزشی، بیشتر وقتش را به تماشای تلویزیون یا انجام بازی های ویدیویی بگذراند، وزنش شروع به افزایش می کند.

3

به مقدار غذای فرزندتان توجه کنید. اگر برای هر وعده غذایی، در بشقابش کوهی از غذا درست می کند یا به طور منظم برای بار دوم یا سوم غذا می خواهد، ممکن است کالری مصرفی اش از مقدار کالری ای که می سوزاند بیشتر باشد. رستوران ها معمولاً سهم غذایی بیشتری از آنچه که باید، به هر کس اختصاص می دهند و ممکن است وعده های غذایی تان در خانه را تحت تأثیر قرار دهد.
می توانید در وب سایت ها دستورالعمل هایی برای میزان مصرف روزانه میوه ها، سبزیجات، لبنیات، غذاهای پروتئینی و حبوبات پیدا کنید. به عنوان مثال یک کودک بین 4 تا 8 ساله که کمتر از 30 دقیقه در روز فعالیت بدنی متوسط دارد، هر روز باید معادل 115 گرم پروتئین بخورد. دستورات صحیح را دنبال کنید تا سالم ترین وعده های غذایی را برای فرزندتان فراهم کنید. نیمی از بشقاب فرزندتان باید به میوه ها و سبزیجات اختصاص داده شود، در حالی که یک چهارم آن باید به حبوبات و یک چهارم دیگر هم به پروتئین اختصاص داده شود.

4

فرزندتان را نزد پزشک یا کسی که مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد ببرید. دکتر قبل از تشخیص چاقی، سابقه رشد کودک تان و الگوی نسبت وزن به قد خانواده تان را بررسی می کند. بعضی بچه ها اندام درشتی دارند یا اینکه در دوران بچگی، در بعضی نقاط بدن شان دچار اضافه وزن هستند. دکتر ممکن است قبل از تشخیص نهایی، از فرزندتان آزمایش قند خون یا کلسترول بگیرد.

5

مسئولیت پذیری شما ممکن است در افزایش وزن کودک تان نقش داشته باشد. اگر مواد غذایی سالم و مغذی در اختیارش نگذارید، نمی توانید از او انتظار داشته باشید که رژیم غذایی متعادلی داشته باشد. با خوردن غذاهای سالم و فراهم کردن مواد مغذی و غذاهای خانگی برای همه اعضای خانواده، الگوی خوبی برای فرزندتان باشید. میوه و تنقلات درست شده با حبوبات را جایگزین نوشابه و چیپس و آب نبات کنید. عادت کنید که برچسب همه مواد غذایی را در سوپر مارکت چک کنید. بعضی مواد غذایی مانند غلات صبحانه، نان و سس گوجه فرنگی دارای نمک یا قند پنهان هستند. تا جایی که ممکن است مواد غذایی کم نمک یا بدون سدیم را انتخاب کنید.

منبع-http://phow.ir

5 1000
ارسال شده در 27 آذر 1392 توسط با موضوع سلامت کودک
کدکم چیست؟

بهترین روش برای ایمپلنت, ارتودنسی و زیبایی دندان استفاده از دستگاه فوق پیشرفته کدکم است.

اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان

پیشنهاد سردبیر

  • موبایل و بالا رفتن وزن در کودکی
  • با سرعت باد پولدار شوید
  • اگر زمان بارداری به عفونت ادراری مبتلا شویم، چه کنیم؟
  • زندگی شگفت انگیز این دختر دو ساله با سه پا
  • برای رهایی از شرمساری ناشی از چاقی چه کنیم؟
  • ناگفته هایی در مورد کبد
  • کنترل قند خون با برخی خوراکی های سالم
  • این بیماری ها روی حافظه شما تاثیر منفی می گذارند
  • محبوبترین ها

  • حالتان را با این کارها تحول دهید
  • درنای «امید» نا امید بازگشت
  • هدر رفتن هشت سال از عمر با اضافه وزن
  • زندگی در فضا چه تاثیراتی بر بدن انسان می گذارد
  • از گرمازدگی در تابستان پیشگیری کنید
  • تولید گوجه فرنگی ضد پیری با اصلاح ژنتیکی
  • به این دلایل شیر پرچرب را ترک کنید
  • دستاوردهای جدید درمورد سرطان پروستات و عوامل ابتلا
  • رپورتاژ

  • چهره خود را درست و حسابی زیبا کنید!
  • کلینیک پیشرفته دندانپزشکی دیبا
  • صورتی جوان تر و شاداب تر با پزشک حرفه ای و متخصص
  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • هدیه متخصص ارتودنسی یک لبخند زیبا و درخشان است
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x