مشاوره زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان

+65985

برای حل مشکلات زناشویی تان بهتر است به زوج درمانی روی بیاروید و در پی حل مشکلاتتان بر آیید و اجازه ندهید در روابطتان با همسرتان اختلافات شدیدتر و غیرقابل تحمل تری بروز دهد می خواهیم به بهترین راههای رفع اختلاف نظر ها در روابط زناشویی تان اشاره کنیم

زندگی زناشویی تنش، اختلاف و مشکلات ویژه خودش را دارد. بسیاری از این تنش‌ها طبیعی، قابل کنترل و رفع و رجوع هستند اما اگر متوجه شوید همسرتان دچار اختلال اضطراب است چه می‌کنید؟اختلال اضطراب و همچنین اختلال هراس با ترس و نگرانی شدید و غیر قابل کنترل تعریف می‌شوند. کسی که دچار مشکل است و نشانه‌ها و عوارض اختلال اضطراب را در خودش تشخیص می‌دهد علاوه بر مشکلاتی که این بیماری برایش ایجاد می‌کند دچار استرس و نگرانی‌های ناشی از تنش‌های یک رابطه نیز می‌شود. بسیاری اوقات برقراری یک رابطه درست و درک طرف مقابل در این شرایط دشوار است. اختلال اضطراب و هراس این ظرفیت را دارند تا یک رابطه خوب را خراب کنند.

اگر شما در رابطه با فردی هستید که دچار اختلال هراس است حتما متوجه این مساله شده‌اید که چطور همه رابطه شما تحت تاثیر این ترس‌ها و نگرانی‌های شدید است و اگر هم خودتان کسی هستید که دچار اختلال است به خوبی متوجه تاثیر رفتارتان بر فرد مقابل هستید.

همانقدر که این اختلال روانی می‌تواند تاثیر منفی ایجاد کند، بودن و ماندن در رابطه سالمی که هر دو نفر با درک این شرایط ویژه به هم کمک می‌کنند، می‌تواند به درمان کسی که دچار اختلال است کمک کند.

همه چیز محدود به بیماری او نیست

کسی که با فرد دچار اختلال هراس در رابطه است فکر می‌کند اگر همه تلاش و تمرکز فردی‌اش را برای برآوردن نیازهای دیگری بگذارد موثرترین و بهترین کار را کرده است اما اولین چیزی که باید به عنوان شریک زندگی یک بیمار اختلال هراس به آن توجه کنید مراقبت از خودتان است. این یعنی صرف نظر از اینکه همسرتان یا دوست‌تان چه مشکلی دارد کار و زندگی خودتان را داشته باشید. روابط اجتماعی‌تان را محدود نکنید و به خودتان بپردازید.

این اصلا خودخواهی نیست که به نیازهای فردی‌تان توجه کنید. هرچقدر بیشتر از خودتان مراقبت کنید برای همسرتان موثرتر هستید. رفتارهای همسر و تنش‌هایی که چنین فردی برای رابطه درست می‌کند باعث می‌شود به مرور زمان خسته و ناتوان شوید. پس از حالا صرف نظر از اینکه همسر یا دوست‌تان چه مشکلی دارد به علاقمندی‌های خودتان اهمیت بدهید؛ ورزش کنید و نیازهای طبیعی‌تان را برآورده کنید، تکنیک‌های آرام شدن را یاد بگیرید و به فکر حمایت‌های اجتماعی و کمک از دیگران باشید.

همه چیز بر عهده شما نیست

آیا به این توجه کرده‌اید که خیلی وقت‌ها، شما سعی می‌کنید مسئولیت‌های شریک و دوست‌تان را بر عهده بگیرید؟ یک دلیل مهم این است که فکر می‌کنید این روش می‌تواند مفید باشد. اما در واقع زمانی که شما خودتان را جایگزین همسرتان می‌کنید، به او اجازه نمی‌دهید تا راه مدیریت و کنترل ترس‌ها و نگرانی‌هایش را یاد بگیرد. این وظیفه اوست که بتواند با شرایط خودش کنار بیاید و آن را کنترل و درمان کند.

وظیفه همسرتان را به عهده نگیرید. اگر او تلاش نمی‌کند تا این وضعیت را تغییر بدهد و از شما انتظار دارد مسئولیت‌هایش را برای پیشگیری از دردسرهایی که هر بار با اضطراب و نگرانی‌اش ایجاد می‌کند، به عهده بگیرید باید این نکته را به خود او یادآوری کنید. شما به همسرتان کمک بزرگی می‌کنید اگر اجازه بدهید با مشکل خودش روبه رو شود و برای درمان تلاش کند.

زوج درمانی یک پیشنهاد جدی است

کسی که دچار اختلال هراس و اضطراب است معمولا از دریافت کمک و درمان امتناع می‌کند. بسیاری از این افراد اصلا نمی‌پذیرند که دچار مشکل هستند. این برای شریک و همراه بسیار ناامید کننده و آزاردهنده است و بعید است در این وضعیت رابطه سالمی وجود داشته باشد. اگر فکر می‌کنید به هر دلیلی همسرتان حاضر نیست مشکل فردی خودش را بپذیرد خوب است به او پیشنهاد مشاوره خانواده یا زوج درمانی را بدهید.

مشاور می‌تواند با ملاحظه شرایط ویژه از او بخواهد تا برای بهبود رابطه، پیشنهادهای او برای درمان را بپذیرد. اگر همسرتان زوج درمانی را هم قبول ندارد اکنون زمانی است که خودتان باید کمک بخواهید. مشاور می‌تواند راهکارهای موثر برای کنار آمدن با این شرایط خاص را توصیه کند.

تمرین فراموشی

این که یاد بگیرید چطور همسرتان را ببخشید یکی از راه‌های کنار آمدن با چنین مشکلاتی در رابطه است. باید قبول کنید که همسرتان یک بیمار است و زمانی که در موقع خشم یا اضطراب بدرفتاری می‌کند در واقع در کنترل رفتار ناتوان است. او به هیچ وجه نمی‌خواهد شما را آزار بدهد. چنین افرادی معمولا به دیگران غر می‌زنند که چرا با آنها مدارا نمی‌کنند و یا چرا کسی شرایط‌شان را درک نمی‌کند. خیلی وقت‌ها برای اینکه بتوانید یک قدم مثبت و موثر بردارید لازم است که ابتدا اشتباهاتش را ببخشید. این به ویژه زمانی که او تلاش می‌کند تا رفتارش را کنترل کند و خودش را درمان کند ضروری‌تر است. بخشیدن یک راه موثر برای حل بسیاری از مشکلات در چنین رابطه‌ای است اگر واقعا می‌خواهید به همسر یا دوست‌تان کمک کنید او را ببخشید و انگیزه او را برای تغییر بیشتر کنید.

همراه باشید

شما با کسی زندگی می‌کنید که دچار اختلال هراس است. از او انتظار نداشته باشید به تنهایی با این شرایط کنار بیاید و برای تغییر تلاش کند. شما مهم‌ترین فرد در سیستم حمایتی او هستید.

کسانی که دچار اختلال هراس هستند اغلب احساس تنهایی و انزوا می‌کنند به همین دلیل ایجاد یک سیستم حمایتی برای آنها مهم است.

همراه و حامی بودن یعنی بتوانید در بخشی از این رابطه به درمان بیماری او توجه کنید. امکانات و روش‌های درمانی زیادی برای این افراد وجود دارد. روان درمانی، دارو درمانی و مشاوره متناسب با شدت اختلال موثر هستند. او را در مسیر درمان همراهی و تشویق‌ کنید و نشان بدهید که چقدر متوجه و مراقب هستید. سعی نکنید درباره کاری که باید بکند یا نکند اظهار نظر کنید؛ اجازه بدهید بدون ترس و هراس اضافه مشکل‌اش را با شما در میان بگذارد.

استرس و مشکلاتی که به دنبال آن ایجاد می‌شود مهم ترین مشکل زندگی شما است. راه درمان و مقابله با استرس این است که همسرتان یاد بگیرد چطور باید روزانه با شرایط نگران کننده و اضطراب آور زندگی‌اش کنار بیاید بدون اینکه تنش‌های شدید ایجاد کند. او باید تکنیک‌های کنترل استرس را یاد بگیرد و فعالیت‌هایی انجام بدهد که به آرامش بیشتر و کاهش اضطراب و نگرانی کمک کند. شما به عنوان نزدیک ترین فرد به چنین کسی می‌توانید در یادگرفتن و تمرین این مهارت‌ها به او کمک کنید. تمرین‌های ریلکسیشن مهم‌ترین روش برای کنترل استرس است و برای تخلیه فشار و ناراحتی مفید هستند. رایج‌ترین مهارت‌ها تمرین‌های نفس عمیق و تمرکز و آرام کردن بدن است. همچنین ورزش‌ و پرداختن به فعالیت‌های مورد علاقه و برقراری روابط صمیمی با دوستان و خانواده برای تخلیه انرژی ضروری هستند. در پرداختن به همه این فعالیت‌ها شما می‌توانید همسرتان را همراهی کنید و با مداخله در آنها و شریک شدن در این فعالیت‌ها انگیزه بیشتری برای بهبود ایجاد ‌کنید.

همسرتان را با ترس‌هایش رها نکنید. نه طوری رفتار کنید که گویا این نگرانی‌ها طبیعی و واقعی هستند و نه آنها را انکار کنید. او باید با ترس‌هایش مواجه شود و برای مقابله با آنها راهی پیدا کند و شما کسی هستید که حمایت می‌کنید.

  ضمیمه خانواده روزنامه اطلاعات
5 1000
ارسال شده در 24 آبان 1394 توسط با موضوع پزشکی , روانشناسی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x